دبیر کل حزب موتلفه گفت: اگر دولت‌ها بخواهند با احزاب مخالفت کنند خودشان لطمه می‌بینند، اما اگر به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی میدان بدهند می‌توانند از ظرفیت‌های آنها استفاده کنند.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به چگونگی تحقق وفاق ملی اظهار کرد: طبعاً هر دولتی که رای اکثریت مردم را دارد، رئیس جمهور همه جامعه است. در ایام انتخابات، احزاب‌ و جریانات سیاسی نامزد‌های خود را معرفی می‌کنند، اما وقتی فردی مسئول می‌شود دیگر نماینده حزب یا گروه خاصی نیست، بلکه در قبال همه افراد جامعه وظیفه دارد لذا اگر این ذهنیت وجود داشته باشد و مردم دولت و مجلس را از آن خود بدانند به طور طبیعی وفاق شکل می‌گیرد.

وی افزود: همچنین لازم است که دولت جدیدی که سر کار می‌آید نیز به گونه‌ای رفتار کند که خلاف این موضوع انجام نشود. بنابراین رئیس جمهور باید اولویت وفاق را به تمام اعضای کابینه خود یادآوری کند؛ لذا با توجه به اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی تحقق این شاخصه سخت نیست و قطعاً مردم با رئیس جمهوری که صادقانه با  آنها برخورد می‌کند و به ایجاد وفاق پایبند است نهایت همکاری و همدلی را خواهند داشت. 

اصلاح طلبان چندان از عملکرد پزشکیان راضی نیستند/ رئیس جمهور تلاش میکند وفاق ملی را عملیاتی کند

بادامچیان با بیان اینکه پزشکیان حداکثر تلاش خود را به کار گرفته تا وفاق ملی را عملیاتی کند، تاکید کرد: اینکه بگوییم ایشان کاملاً در جهت برقراری این شاخصه حرکت کرده است صحیح نیست، چرا که در دنیا هیچ مطلقی به جز خداوند وجود ندارد و سایر مسائل جنبه نسبی دارند لذا به نظر می‌رسد رئیس جمهور تاکنون توانسته است تا حدود زیادی به وفاق عمل کند تا جایی که اصلاح طلبان چندان از عملکرد پزشکیان رضایت ندارند و اخیرا در سرمقاله یک روزنامه اصلاح طلب دولت چهاردهم به عنوان یک دولت گذار معرفی شده است به این معنا که نمی‌تواند کار‌هایی که می‌خواهد را انجام دهد در حالی که پزشکیان سعی می‌کند که وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

نمایندگان با قدرت عملکرد کابینه دولت را رصد کنند/ وظیفه نظارتی مجلس به وفاق ملی لطمه نمی‌زند 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید در حین ایجاد وفاق وظیفه نظارتی خود را به درستی اجرا کند گفت: مجلس در جریان برگزاری جلسات رای اعتماد با رای یکپارچه به دولت منتخب کمک کرد که زودتر بتواند مستقر شود و امور کشور را به دست بگیرد که این امر اتفاق مثبتی است. اما از اینجا به بعد هر شخصی که در کابینه دولت مسئولیتی را بر عهده گرفته است باید بداند که امانتی در دست دارد و نمایندگان مجلس نیز وظیفه دارند تا به نمایندگی از مردم جامعه به درستی فعالیت‌های کابینه دولت را نظارت کنند، البته مسئله وفاق همچنان پابرجا است، اما مجلس وظیفه دارد تا عملکرد وزرا را رصد کند و ببیند که آیا اشخاصی که از مجلس رای اعتماد گرفته‌اند به درستی و طبق برنامه‌ای که ارائه کردند عمل می‌کنند یا خیر، لذا اگر وزیری وظایف خود را به درستی انجام ندادوکلای ملت باید به او تذکر بدهند و اگر عملکرد وی مورد اصلاح قرار نگرفت در گام بعدی باید استیضاح شود لذا مجلس باید وظیفه خود را در بعد نظارت انجام دهد و این امر ربطی به وفاق ندارد چرا که ذات مجلس نظارت است البته لازم است در برخی موارد نمایندگان مجلس کوتاه بیایند، اما کار مملکت باید پیش برود، در دولت شهید رئیسی نیز با تمام صمیمیتی که با ایشان داشتیم درباره وزیر صمت به ایشان تذکر می‌دادیم و زمانی که مشخص شد وزیر نمی‌تواند به درستی امور را اداره کند در مجلس استیضاح شد بنابراین نظارت مجلس ربطی به امور سیاسی و جناحی ندارد.

بادامچیان

برای تحقق عدالت هر فردی باید در جای خود قرار بگیرد/ افزایش یکباره قیمت بنزین تورم و گرانی ایجاد می‌‌کند 

وی با بیان تاکید رهبر معظم انقلاب بر پیوست عدالت ادامه داد: از آنجایی که آقای پزشکیان توجه ویژه‌ای به نهج البلاغه دارند حضرت علی علیه السلام در تعریف عدل فرموده اند که عدالت به معنای گذاشتن هر چیز در جای شایسته است و این نکته مهمی است، بنابراین اگر دولت در هر انتصاب و اتخاذ تصمیمی اقتضائات و شایستگی‌ها را در نظر بگیرد عدالت تا حدود زیادی محقق خواهد شد به عنوان مثال فرض کنید در بعد مبارزه با قاچاق تلاش‌هایی توسط دولت صورت بگیرد، اما وزرای اقتصادی به گونه‌ای عمل کنند که قاچاق از مبادی قانونی انجام شود و این قطعاً بی‌عدالتی است، بنابراین چه در انتصابات و چه در انجام وظیفه‌ها هر شخص باید در جایگاه شایسته خود قرار بگیرد. در همین مسئله قاچاق دولت باید اقداماتی انجام دهد که یک فرد قاچاقچی به جای استفاده از راه‌های حرام بتواند از راه‌های حلال به کسب درآمد بپردازد.

بادامچیان با اشاره به موضوع تغییر قیمت بنزین گفت: معتقدم که مسئله بنزین با کاهش و یا افزایش قیمت حل نمی‌شود و ما در حزب مؤتلفه نیز طرحی برای بهبود وضعیت حامل‌های انرژی داریم و اگر بتوانیم حمل و نقل مردم را به گونه‌ای سامان بدهیم که موجب افزایش قیمت‌ها نشود ایرادی ندارد، اما اگر بدون در نظر گرفتن نتایج قیمت بنزین را یک دفعه‌ای افزایش بدهیم گرانی و تورم رخ می‌دهد، اما اگر یک سیاست اصولی در این باره اعمال شود شاهد این خواهیم بود که هم بنزین با قیمت مناسب به فروش می‌رود و هم تورمی ایجاد نمی‌شود.

دیپلماسی زور پذیر به درد کشور نمی‌خورد/  ایران همه شاخصه های قدرت را دارد

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید به رویکرد سیاست خارجی عزتمندانه تصریح کرد: ما باید در داخل کشور اقتدار پیدا کنیم و بی‌نیاز از خارج شویم، البته هیچ کشوری در انجام مراودات اقتصادی بین المللی به صورت قطعی بی‌نیاز نیست، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که ما با دیپلماسی زورپذیر نمی‌توانیم موفق شویم و این سیاست به درد کشور نمی‌خورد. اگر آمریکا بخواهد به ما زور بگوید ما باید در پاسخ به او بگوییم که شما خیلی خوب هستید؟ در واقع وقتی آمریکا ببیند که نمی‌تواند با سیاست زور اهداف خود برسد آن موقع در سیاست‌های خود کوتاه خواهد آمد، یک ملت مقاوم و هوشمند با یک رهبری خردمند داریم لذا تمام شاخصه‌های قدرت دارا هستیم و باید از این ابزار برای دفاع از مظلومین و حق خود استفاده کنیم.

بادامچیان_۲

مردم باید حس کنند در میدان هستند/  جامعه خواهان صداقت دولتمردان است نه سیاسی بازی

وی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم به نحوی که در دور بعدی انتخابات شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم افزود: موضوع مشارکت در انتخابات خیلی به موفقیت و یا عدم موفقیت دولت ارتباط ندارد در واقع اصل مشارکت این است که مردم حس کنند که در میدان هستند و باید برای مسئله‌ای انجام وظیفه کنند به عنوان مثال وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسید مردم چه کردند؟ آنها با تمام گرایش‌های سیاسی به خیابان‌ها آمدند چرا که احساس وظیفه می‌کردند بنابراین باید سیاست‌هایی را در پیش بگیریم تا مردم در برهه‌های حساس کشور با جان و دل به صحنه بیایند، به عبارتی دیگر اشخاص جامعه انتظار دارند که رئیس جمهور و کابینه وی با صداقت با آنها رفتار کند و سیاسی بازی در نیاورد.

بادامچیان در پایان با اشاره به نقش احزاب در کشور تاکید کرد: اگر حزبی قوی عمل کند دارای موقعیت‌های مردمی می‌شود در نتیجه اگر دولت‌ها بخواهند با احزاب مخالفت کنند خودشان لطمه می‌بینند، اما اگر به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی میدان بدهند می‌توانند از ظرفیت‌های آنها استفاده کنند و به نظر می‌رسد که آقای پزشکیان برخوردی با احزاب ندارد.

خبرنگار: فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار