وزیر کشور، انتخابات و مشارکت را مهمترین مولفه امنیت ملی خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم در کمال صحت، سلامت و امنیت انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود.

مراسم معارفه «علی زینی وند» معاون سیاسی جدید وزارت کشور و تکریم شاهچراغی معاون پیشین،  با حضور وزیر کشور و معاونان وزارتخانه و مدیران کل این معاونت، برگزار شد.

اسکندر مومنی در این مراسم، دوران مسئولیت شاهچراغی را سخت توصیف کرد و گفت: در این دوره کوتاه چند مرحله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری، همراه با آرامش و امنیت برگزار شد.

وی افزود: از بین چند گزینه برای این پست، اولویت اول برای انتخابم از همه جهات آقای زینی‌وند بود، چون وی را از دوره خدمتش در استان سیستان و بلوچستان می‌شناختم و ضمن داشتن تحصیلات مرتبط، در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی مدیری پر کار و پرتلاش بوده و از بدنه وزارت کشور است.

وزیر کشور برگزاری انتخابات‌های سالم و رقابتی در شرایط سخت را یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: چند مرحله انتخابات در ایران با کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

مومنی تاکید کرد: انتخابات، میراث جمهوری اسلامی ایران و امام (ره) و همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، افزود: ایشان همواره بر انتخابات امن، رقابتی و سالم همراه با مشارکت بالا تاکید داشته اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و رأی مردم یک امانت است، تصریح کرد: انتخابات ادوار نشان داده که تفکرات مختلف از صندوق‌های آرا بیرون آمده است و مسیر انتقال قدرت و جابجایی مسئولیت‌ها از طریق صندوق‌های رای گذشته است.

مومنی تاکید کرد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های امنیت ملی ما انتخابات و میزان مشارکت مردم است، همه باید تلاش کنیم در کمال صحت و سلامت و امنیت انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود و مردم مشاهده کنند که مسیر تغییر از همان رأیی است که به صندوق می‌اندازند.

وی ایجاد سازوکار مناسب برای برگزاری انتخابات سال آینده را مورد تاکید قرار داد و به موضوع اهمیت نقش احزاب و تشکل‌ها در میزان مشارکت مردم و ایجاد نشاط سیاسی پرداخت و افزود: با حضور طیف‌های مختلف سیاسی در فاصله یک هفته، مشارکت بین دو مرحله انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهور افزایش یافت.

وزیر کشور تصریح کرد: گروه‌ها، احزاب و مردم حس می‌کنند که در این جابجایی قدرت سهیم هستند، بنابراین باید برای هر کدام از ما در جایگاهی که قرار داریم، ارتباط با همه احزاب و گروه‌ها تفاوتی نداشته باشد و احزابی که در چارچوب قانون مجوز گرفته‌اند و در صحنه سیاسی کشور حضور دارند، باید مورد توجه باشند.

مومنی به اهمیت حوزه تقسیمات کشوری نیز اشاره کرد و گفت:کشور نیاز به آرامش دارد، حتماً جناب آقای زینی وند و همکارانشان در حوزه تقسیمات، شاخص‌هایی تدوین و مسیر قانونی صحیح و منطقی را دنبال کنند تا در اجرای این موضوع، عدالت رعایت شود و مردم احساس کنند که حقشان داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار