معاون اول قوه قضاییه گفت: قرآن قبل از انقلاب اسلامی در کشور محجور بود، اما بعد از انقلاب با هدایت امام(ره)،خون شهدا، جانبازان و تلاش مردم کشور، مورد توجه قرار گرفت.

توجه به قرآن بعد از انقلاب اسلامی بیشتر شده استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در مراسم اختتامیه پنجمین مسابقات قرآنی قوه قضاییه که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: خدا به حق قرآن توفیق عمل طیبه نصیب همه‌ ما کند.

وی با بیان اینکه قرآن یک زمانی در کشور ما محجور بود، افزود: بعد از انقلاب با نفس مسیحایی امام امت، خون شهدا و تلاش جانبازان و همه ملت توجه خوبی به قرآن شد و این عمل از جنبه‌های مختلف قابل مقایسه با قبل از انقلاب از نظر تدبیر، حفظ و عمل به قرآن نیست.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: قرآن کلام خدا است و این خدای توانا، رحمان و رحیم برای رسیدن ما به قله سعادت، کتابی فرستاده است که اگر ما به آن توجه کنیم، همه نیازمندی‌های ما را بر طرف می‌کند.

وی افزود: خداوند قرآن را به پیامبر(ص) نازل کرد که خود قرآن مجسم است.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد:ما بسیار نیازمند آشنایی با معارف و اخلاق قرآن هستیم، برای اینکه یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: اگر جامعه ما جامعه قرآنی شود، با آنچه اکنون هست تغییرات اساسی پیدا می‌کند، به همین میزان تمام دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی کشور باید برای فرا گرفتن قرآن اهتمام ورزند، لذا در این راستا از هیچ گونه سرمایه گذاری مالی و نیروی انسانی نباید کوتاهی کنیم، چراکه این کار صددرصد سرمایه گذاری است.

وی گفت: اگر با قرآن انس بگیریم، سبک زندگی ما و قول و فکر ما به طور کلی دگرگون می‌شود و اگر ما با قرآن اشنا شویم، می‌فهمیم که نباید ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم و نه به حقوق دیگران تعدی کنیم و از حقوق خود بگذریم.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: قرآن به ما یاد می‌دهد که چگونه با دوست و دشمن رفتار کنیم و از چه راهی رزق به دست بیاوریم و می‌فهمیم که آیا روزی ما حلال است یا نه، لذا دیگر به دنبال راه‌هایی نمی‌رویم که هم به ضرر ما و هم به ضرر دیگران هستند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دیگر نگران نیستیم که غیر از خدا چه کسی از کار‌های ما خوشحال و یا ناراحت می‌شود و در برابر قدرت‌های برتر نمی‌ترسیم و دیگر حتی ترامپ و اوباما هم برای ما هیچ است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: اگر با قرآن آشنا شویم، براساس عقل و منطق حرکت می‌کنیم، نه بر اساس هوای نفس و تخیلات. بسیاری از گرفتاری‌های ما ناشی از آن است که از حجت خدا یعنی تعقل استفاده نمی‌کنیم. امروز متاسفانه ما برای تصمیم گیری‌ها به جای اینکه بر اساس تعقل تصمیم بگیریم، به دنبال رمال و القائات شیطانی می‌رویم.

وی گفت: اگر به اندازه زمانی که به دنبال پیدا کردن رمال هستیم، فکر کنیم، راه بهتری را پیدا می‌کنیم. چه بسا این رمال‌ها تمام کارهای گذشته و آینده ما را به فنا می‌برند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه آنچه از سوی خدا آمده، حق است و اگر از خدا پیروی کنیم، بر اساس عقل و منطق زندگی خواهیم کرد، گفت: ما بعد از انقلاب در راه قرآن پیشرفت‌های زیادی کردیم، اما اگر بگوییم به وظیفه خود برای قرآن آنچنان که باید عمل نکردیم، حرف نادستی نزدیم، بنابراین باید بسیار تلاش کنیم تا انس و الفت ما با قرآن بیشتر شود و  بعد از فرا گرفتن به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: گاهی بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی می‌بینیم که موضوعی را در دستور کار قرار می‌دهیم، برای آن بودجه در نظر می‌گیریم و همایش برگزار می‌کنیم و همچنین به تحقیق می‌پردازیم و به منابعی غیر از قرآن رجوع می‌کنیم.

وی افزود: گاهی دیده شده برای یک موضوع حتی یک بار هم به قرآن مراجعه نشده است، آیا این محجوریت قرآن نیست؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: می‌شود یک قاضی در طول کار ۳۰ ساله خود یک بار هم قرآن را نخواند و حتی نتواند به درستی از روی قرآن روخوانی کند و این نقص است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: معاونت فرهنگی قوه قضاییه معارف قرآن را به عناوین مختلف به خانواده‌های کارکنان قوه قضاییه منتقل می‌کند.آنچه که ما در زندگی امروز نیاز داریم باید از قرآن استخراج کنیم.

انتهای پیام/

صحبت‌های سخنگوی دستگاه قضا در مراسم اختتامیه پنجمین مسابقات قرآنی قوه قضاییه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید به پرونده اغتشاشگران زودتر رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
درود بر آقای اژه ای
آخرین اخبار