معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان گفت: از سال 87 که نخستین زنگ خطر موضوع تانکر حامل سوخت را در سد قشلاق شاهد بودیم، تا کنون 186 مورد واژگونه داشتیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اقبال حمیدی معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج، گفت: پسماندهای مختلف تبعات زیادی برای محیط زیست دارد که نیاز به مدیریت جدی دارند.

 وی با بیان اینکه رشد صنعت نیاز امروز هر جامعه توسعه یافته و یا در حال توسعه است، گفت: صنایع ما در استان کردستان تکنولوژی‌های قدیمی دارد.

 معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان اظهار داشت: اکثر صنایع در استان کردستان به ویژه کارخانه‌های آسفالت به لحاظ آلاینده‌های زیست‌محیطی وضعیت نگران کننده‌ای دارند.

حمیدی با بیان اینکه در زمینه پسماندها در برخی از استان‌های کشور به ویژه استان مشکل داریم، گفت: در استان علی‌رغم اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی‌های مختلف با مشکلات قابل توجه در زمینه پسماندها مواجه هستیم.

 معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان اظهار کرد: تفکیک پسماند از مبدا نیاز به ایجاد بسترهای لازم دارد که متاسفانه این بسترها در استان ما فراهم نیست.

 وی با بیان اینکه جایگاه‌های دفن زباله نه تنها در کردستان بلکه در کل کشور فقط تلنبار است، گفت: بحث زباله‌گردی امروز به یک مشکل جدید برای محیط زیست تبدیل شده است.

 حمیدی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی در جهان، مدیریت پسماند و کاهش تولید در مبادا است که در کشور و استان ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

وی در مورد واژگونی تانکرهای سوخت در استان هم گفت: از سال 87 که نخستین زنگ خطر این موضوع را در سد قشلاق شاهد بودیم، تا کنون 186 مورد واژگونه داشتیم و بیشترین واژگونی مربوط به محور مریوان ـ سنندج بوده است.

 معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان افزود: یکی از دلایل این واژگونی شرایط جاده‌های استان است که متاسفانه استاندارد آن با عملکرد امروز مطابقت ندارد و باید ارتقا پیدا کند.

حمیدی تصریح کرد: پیچ و خم جاده، عدم آشنایی رانندگان غیربومی با جاده‌های استان، کوهستانی و برف خیز بودن در کنار بی توجهی برخی رانندگان به رعایت قوانین و مقررات موجب شده که هز از چندگاهی شاهد واژگونی تانکرهای سوخت و زیان رساندن به منابع آبی، خاکی و غیره در استان باشیم.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز که بیشترین واژگونی را داشته‌ایم شناسایی شده و به متولیان امر ابلاغ شده است، گفت: زمانی که این نقاط اصلاح نمی‌شود.

انتهای پیام/ د م

تفکیک پسماند از مبدا نیاز به ایجاد بسترهای لازم دارد

 

برچسب ها: پسماند ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.