به مناسبت سال جدید گپ و گفتی را با مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی کیانی متولد 20 دی 1365 در نهاوند، کاپیتان و هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز است. کیانی یکی از با سابقه ترین و محبوب ترین بازیکنان تراکتورسازی است و در بین هواداران این تیم به«مهدی با تعصب» شهرت دارد. او متولد بخش خزل شهرستان نهاوند است و در تمام سال هایی که فوتبال بازی می کند به طور کامل در اختیار تیمش بوده است. هافبک تیم تراکتورسازی بسیار خانواده دوست بوده و از هر فرصتی برای قرار گرفتن در کنار خانواده اش استفاده می کند اگر چه دوران حرفه ای بازیگری خیلی این اجازه را نمی دهد.

چرا فوتبال را انتخاب کردی؟

فوتبال را خیلی دوست داشتم اما در زمان بچگی هر که از من می پرسید می خواهی چه کاره شوی می گفتم پلیس! فوتبالم خوب بود و به فوتبال علاقه داشتم و بازی که می کردم علاقه ام بیشتر می شد.خیلی وقت ها با جوراب بازی می کردیم.

برای رسیدن به این علاقه چقدر سختی متحمل شدی؟

این طور نیست که فوتبالیست ها یک شبه به لیگ برتر وارد شوند و به قول عده ای، کلی پول بگیرند. همان طور که همه کارها اولش سختی های زیادی دارد من هم برای رسیدن به ورزش مورد علاقه ام سختی های زیادی کشیدم. به خصوص که ما در شهرستان بودیم و دسترسی زیادی به امکانات نداشتیم. به هر حال خانواده ها هم توان حمایت همه جانبه از بچه ها را نداشتند و با وجود این که پدرم خیلی سعی می کرد نیازهای ما را برآورده کند اما واقعا سخت بود و البته از شهرستانی هم که از کمترین امکانات بهره مند بود انتظار زیادی می شد داشت.

مخالفتی با بازی کردنت نمی شد؟

اوایل مخالفت هایی وجود داشت اما وقتی علاقه ام را به فوتبال دیدند تا جایی که ممکن بود حمایتم کردند و از همین جا لازم می بینم از پدر و مادرم و خانواده ام تشکر کنم.

دوست داری بچه هایت هم در این راه گام بردارند؟

فوتبال ورزش مورد علاقه من بوده و هست و طبیعی است دوست داشته باشم بچه هایم هم در این ورزش بهتر از من کار کنند اما بستگی به علاقه خودشان دارد. به هر حال انتخابی است که آنها هم مثل من باید خودشان انجام دهند. من راه خودم را انتخاب کردم و قطعا آنها هم راه خودشان را انتخاب خواهند کرد.

اما فرزندان اغلب فوتبالیست ها راه پدرشان را نرفتند...

من هم راه پدرم را نرفتم و این طبیعی است، هر کسی توانایی هایی دارد و مهم تر از آن علاقه است که موجب انتخاب می شود.

در جمع برترین بازیکنان آسیا در سال 2017 قرار گرفتی.

این موضوع باعث خوشحالی من است سختی های زیادی در این سال ها کشیدم و خوشحالم که این سختی ها بی نتیجه نماند و توانستم روز به روز پیشرفت کنم و برای تیمم مثمرثمر باشم. امیدوارم بتوانم به افتخاراتم ادامه دهم و به تراکتورسازی کمک کنم. این انتخاب نتیجه زحمات باشگاه و کادرفنی بوده که از همه آنها تشکر می کنم.

تیم تان هم که کلی هوادار دارد.

من افتخار می کنم که در تیم تراکتورسازی بازی می کنم و در کنار این همه هوادار هستم و همیشه از این هوادارها خواهم گفت. اهل تعارف نیستم هر مصاحبه ای که کرده ام و می کنم همیشه اول اسم هواداران را آوردم چون واقعا زحمت کشیده اند و من دست تک تک همه هواداران را می بوسم. مطمئن باشید در بهترین تیم دنیا هم باشم همیشه از هواداران تراکتور خواهم گفت. هر چند که الان از نظر من تراکتور بهترین تیم است.

خیلی تیم ها از داشتن چنین هوادارانی محروم هستند.

من امسال خیلی پیشنهادهای بالا داشتم و فقط به خاطر هواداران تراکتور در این تیم ماندم، امسال خیلی چیزها از مردم آذربایجان و تبریز یاد گرفتم، من آدمی نیستم که به خاطر پول بازی کنم. من فقط به عشق پیراهن تراکتور و مردم بازی می کنم و مهمترین انگیزه ام هم هواداران هستند.

اگر فوتبالیست نمی شدی چه کار می کردی؟

یا کشاورز یا پرورش دهنده اسب می شدم، چون پدرم کشاورز بود و پرورش اسب داشتیم و شاید هم شغل دیگر. به هر حال آینده قابل پیش بینی نیست همان طور که فوتبالیست شدنم قابل پیش بینی نبود اما این اتفاق افتاد. خواست خدا بود که فوتبالیست شوم و الان در خدمت خدا بود که فوتبالیست شوم و الان در خدمت تراکتور و هوادارانش باشم.

از اینکه فوتبالیست شدی و کاری پرحاشیه را انتخاب کردی ناراضی نیستی؟

نه خدا را هم شکر می کنم که مرا در مسیر ورزش قرار داد. چه چیزی بهر از ورزش، به هر حال هم شغل است و هم تفریح و هم شاد کردن دل مردم.

زندگی با فوتبالیست ها چطور است؟ سخت نیست؟

سخت که هست چون خیلی دوست دارم در خدمت خانواده ام باشم اما این اتفاق خیلی کم می افتد. ما مدام درگیر تمرین، اردوها و مسابقات هستیم. از همین جا لازم می دانم از خانواده ام نهایت تشکر را داشته باشم که همیشه همراهم بوده و برای پیشرفتم هر کاری توانسته اند انجام داده اند.

از چه چیزی بدت می آید؟

آدم زودرنجی نیستم، البته حرف دلم را به هر کسی نمی گویم. خیلی از کسی کینه به دل نمی گیرم و از دروغ شنیدن هم متنفرم.

سقف آرزوهایت؟

به هر چه خدا بخواهد راضی هستم. دوست دارم زحمت هایی که می کشم نتیجه بدهد و سال به سال پیشرفت کنم. ما تمرین می کنیم و به خودمان فشار می آوریم تا سال به سال بهتر شویم. امیدوارم تلاش ها و فشارهایی که با دوری از خانواده همراه است نتیجه بدهد.

افتخاراتی هم با تراکتورسازی به دست آوردید. اول این افتخارات را نام ببر و بعد بگو کدام را بیشتر دوست داری؟

قهرمانی در جام حذفی و حضور در جام باشگاه های آسیا والبته پیروزی مقابل مدعیان لیگ برتر، همه اینها خاطره انگیز است.

کلام پایانی.

قبل از هر چیز از خانواده ام و همسرم که همیشه در کنارم حضور داشته و در سخت ترین شرایط سنگ صبورم بوده اند تشکر می کنم. همچنین از تمام مربیانی که برایم زحمت کشیده اند سپاسگزارم. دوست دارم از هواداران خونگرم تراکتورسازی که در تمام مدت حضورم در این تیم حمایتم کرده اند نیز قدردانی کنم و امیدوارم بتوانیم روز به روز بهتر شویم و نتایج خوبی به دست بیاوریم تا دل هواداران شاد شود.

تراکتور تیم قدرتمندی است که در یک سال اخیر به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات با مشکلاتی مواجه شد و همین امر باعث شد تا ما نتوانیم نتایج لازم را بگیریم. امیدوارم با پایان این محرومیت بتوانیم از این به بعد جبران کنیم و نتایج خوبی کسب کنیم. ما امسال هم نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و در آنجا باید بهترین بازی ها را به نمایش بگذاریم، امیدوارم با تلاش تیم و دعای خیر هواداران این اتفاق بیفتد.

منبع:مجله خانواده

انتهای پیام/

اظهارات کیانی در مورد آخرین وضعیت تیم تراکتورسازی تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار