امام جمعه کرمان گفت: از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استان کرمان برای پیشبرد اهداف ستاد دیه استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی امروز در نشست ستاد دیه استان در محل دفتر امام جمعه کرمان گفت: گاهی انسان در اتفاقاتی که در زندگی‌اش رقم می‌خورد هیچ نقشی ندارد و یک اشتباه سهوی است و این اتفاق می‌تواند برای هر فردی روی دهد.
وی افزود: قانونگذار از آنجایی که باید نظم و امنیت را تامین کند با نگاه قانونگذاری باید تدبیر و مجازاتی برای جرم بیندیشد و نگاه خیرخواهانه، اصلاحی، مساعدتی و کمک باید در تشکل‌های مردمی شکل گیرد.
امام جمعه کرمان از ستاد دیه به عنوان یکی از تشکل‌های مردمی ارزشمند در کشور نام برد و گفت : هیچ ریایی در ستاد دیه نیست، بنابراین فعالیت گسترده‌ای دارد که محسوس است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: ظرفیت بخش خصوصی و خیران بالاتر از آنچه هست که تاکنون اتفاق افتاده است و گاهی اگر کمک‌های کوچک در کنار هم قرار گیرد، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.
دراین دیدار موحد ، رییس کل دادگستری استان کرمان هم گفت:دردهه ۷۰و ۸۰روند افزایش جمعیت کیفری چشمگیر بوده و بخش قابل توجهی ازاین زندانیان شامل محکومین جرائم غیر عمد بوده است.
وی افزود: باید تدابیری اندیشه شود تا ازورود افراد از جمله جرائم غیر عمد به زندان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

باید از ورود افراد دارای جرائم غیر عمد به زندان جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار