سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید، کرد فلسطینیان طرح‌های رژیم صهیونیستی را برای انضمام شهرک‌های صهیونیست نشین احداث شده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، دزدی آشکار رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تاکید کرد فلسطینیان طرح‌های رژیم صهیونیستی را برای انضمام شهرک‌های صهیونیست نشین احداث شده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، دزدی آشکار رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا می‌دانند.

سازمان آزادیبخش فلسطین روز دوشنبه پروژه‌های انضمام شهرک‌های صهیونیست نشین را که به طور غیرقانونی در بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن ساخته شده است، دزدی سازمان یافته اراضی فلسطینی با همدستی دولت ترامپ توصیف کرد.

جامعه جهانی شهرک سازی‌های اسرائیل را در مناطق اشغالی فلسطین مانع بزرگی در روند صلح خاورمیانه (غرب آسیا) می‌داند و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز دسامبر سال ۲۰۱۵ برای اولین بار از سال ۱۹۷۹ شهرک سازی‌های اسرائیل را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین محکوم کرد.

صائب عریقات فرد شماره دو سازمان آزادیبخش فلسطین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات منتسب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در خصوص مذاکره با دولت دونالد ترامپ درباره انضمام شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در اراضی اشغالی فلسطین به خاک اسرائیل، تازه‌ترین خواسته تحمیلی تل آویو به واشنگتن است و ثابت می‌کند که آمریکایی‌ها با اسرائیل در اجرای پروژه‌های شهرک سازی که از نظر جامعه بین المللی کاملا غیرقانونی و غیرمشروع است مشارکت می‌کنند.

وعده‌های دونالد ترامپ در حمایت از تل آویو در زمینه‌های مختلف از جمله شهرک سازی که از نظر جامعه جهانی از موانع اصلی روند صلح خاورمیانه است، راستگرایان افراطی اسرائیل و برخی از وزرای کابینه نتانیاهو را ترغیب کرده است بدون توجه به اعتراضات گسترده در سطح بین المللی، شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را تشدید کنند. در کابینه نتانیاهو که از نظر بسیاری از تحلیلگران افراطی‌ترین دولت راستگرای اسرائیل است، برخی از وزرا از ماه‌ها پیش آشکارا خواستار انضمام کرانه باختری رود اردن به اسرائیل شده اند.

به رغم مخالفت‌های جامعه جهانی روند ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست نشین از سوی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سال گذشته میلادی تسریع شد این در حالی است که شمار شهرک‌های صهیونیست نشین در این مناطق از سال ۱۹۹۵ تاکنون بیش از دو برابر افزایش یافته و طبق برآورد‌های صورت گرفته در حال حاضر بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار یهودی در این شهرک‌ها زندگی می‌کنند.

فقط سال گذشته شش هزار و هفتصد و چهل و دو طرح ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری تصویب شد، رقمی که از سال دو هزار و سیزده سابقه نداشته است. در سال ۲۰۱۶ در مجموع ساخت دو هزار و ششصد و بیست و نه واحد مسکونی در این شهرک‌ها تصویب شد. در سال جدید نیز مقامات اسرائیل از ساخت قریب الوقوع نزدیک به یک هزار و هشتصد واحد مسکونی جدید در این شهرک‌ها خبر داده اند.

ششم دسامبر سال گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد دولت آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد، اما فلسطینیان در اعتراض به این اقدام آمریکا، با تاکید بر این که واشنگتن از این پس به عنوان میانجی روند صلح خاورمیانه اعتبار ندارد اتخاذ یک رویکرد چندجانبه بین المللی را به منظور ارتقای مذاکرات صلح با اسرائیل خواستار شدند.

ترامپ در حالی این تصمیم تحریک آمیز را گرفته که وضعیت سیاسی قدس پیوسته یکی از حساس‌ترین و اختلاف برانگیز‌ترین مسایل در روند حل و فصل مناقشه خاورمیانه بوده است و بسیاری از اعضای جامعه جهانی معتقدند که حل و فصل مسئله فلسطین تنها از طریق تشکیل دو کشور مستقل امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

دزدی آشکار رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار