وزیر خارجه قطراذعان کرد با ایران حوزه‌های گازی بزرگ مشترک داریم و اختلاف‌های ما در منطقه تنها با گفتگو حل خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر قطر در مصاحبه با تلویزیون سی ان ان گفت: ما به دنبال همسایگی صلح آمیز با ایران هستیم.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در پاسخ به این سوال که روابط بین قطر و عربستان سعودی و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس گیج کننده است، گفت: به دنبال یک همسایگی صلح آمیز هستیم.

وی با اشاره به این نکته که با ایران حوزه‌های گازی بزرگ مشترک داریم تاکید کرد اختلاف‌های ما در منطقه تنها با گفتگو حل خواهند شد.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که زمانی که بحران قطر آغاز شد، ترامپ موضعی شبیه عربستان گرفت و با انتشار چند توئیت اعلام کرد که قطر از تروریسم حمایت مالی می‌کند. این صحبت‌ها درباره چه چیزی بود گفت: «هیچ کشوری سیاست هایش را بر مبنای توئیت نمی‌سازد. وی اذعان کرد دولت ما روابط نزدیکی با آمریکا دارد.

وزیر خارجه قطر ادعا کرد معتقد هستیم که بحران قطر در منطقه برنده‌ای نخواهد داشت، همه بازنده خواهند بود و بزرگترین بازنده شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود. وی افزود ما نقاط مشترک قومی و فرهنگی زیادی با کشور‌های عربی در منطقه داریم و به هم وابسته هستیم. برای خروج از بحران، قطر همیشه به دنبال گفتگو بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا نگران حمله نظامی عربستان سعودی به قطر هستید؟» بار دیگر به دخالت آمریکا در منطقه اشاره و اذعان کرد آمریکا همیشه از قطر در برابر حملات محافظت می‌کند.»

انتهای پیام/

قطر به دنبال حل مشکلات در قالب گفتگو با ایران

برچسب ها: عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار