مصرف چربی‌های سالم باعث می‌شود که هوس های غذایی از بین بروند و انرژی و متابولیسم شما افزایش پیدا کند، قند خون و انسولین نیز ثابت باقی بماند و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

وقتی چربی‌ها به جنگ یکدیگر می‌روندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،همه چربی ها یکسان نیستند. برای چربی سوزی و سلامتی بیشتر، این ۶ ماده غذایی چرب رو در اولویت انتخابهای خود قرار بدهید.

نارگیل: از شیرنارگیل بدون شکر میتوان در تهیه شیکهای پروتئینی استفاده کرد. روغن نارگیل را می توان در پخت با حرارت متوسط مورد استفاده قرار داد و نیز رولهای بوقلمون، اسفناج خام و آووکادو رو در ورقه های نارگیل پیچیده و به عنوان ناهار مصرف کرد.

زیتون: رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد چربی غیراشباع مونو و پروتئین به کاهش وزن در افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ کمک کرده و خطر بیماریهای قلبی ـ عروقی را کاهش می دھد. در بین انواع زیتون، روغن زیتون فرابکر از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

آووکادو: مصرف آووکادو، خطر بروز سندرم متابولیک، چاقی، اضافه وزن و ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. این میوه نیز یک میوه چندکاره است.

شکلات: کسانی که درکنار یک رژیم غذایی صحیح از مقادیر مناسب شکلات در روز استفاده می کنند، کاهش وزن موفقیت آمیزتری دارند (البته با رعایت تعادل و پرهیز از زیاده روی).


بیشتر بخوانید:با این میوه‌ها مثل کوره چربی بسوزانید


سالمون وحشی: مطالعات نشان میدهند که ترکیب روغن ماهی با سایر غذاهای سالم، چربی شکم را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

کره بادام زمینی: افرادی که از کره بادام استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که از رژیم غذایی پرکربوهیدرات پیروی میکنند، کاهش وزن موفقیت آمیزتر و ماندگارتری دارند. کره بادام، علاوه بر چربیهای سالم غیراشباع مونو که برای سلامتی قلب مفید هستند، حاوی فیبر و مواد مغذی دیگری مثل منیزیم و ویتامینEاست.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

 چربی هایی که چربی های بدن را آب می کنند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار