شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیسبوک جزئیات جدیدی را درباره فعالیت حساب‌های وابسته به روسیه در یک ماه آخر کمپین انتخاباتی ترامپ در اختیار کنگره آمریکا قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد که در ماه آخر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حسابهای وابسته به روسیه، صدها هزار بار کلمه «دونالد ترامپ» را بازنشر کرده اند.

توییتر روز پنجشنبه با ارائه جزئیاتی در این خصوص به قانونگذاران کنگره آمریکا اعلام کرد که این حسابهای وابسته به روسیه، از تاریخ یک سپتامبر تا 15 نوامبر سال 2016 میلادی، 470 هزار بار نام دونالد ترامپ را بازنشر کرده اند. این در حالی است که نام «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در همین بازه زمانی فقط 50 هزار بار در توییتر بازنشر شده است.

شبکه اجتماعی توییتر این جزئیات را به این دلیل در اختیار کنگره آمریکا قرار داد که قانونگذاران آمریکایی همچنان به شرکت های فناوری اعمال فشار می کنند که جزئیاتی را درباره اینکه روسیه چگونه با استفاده از رسانه های اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تأثیر گذاشته است، در اختیار کنگره قرار دهند.

شبکه اجتماعی توییتر سال گذشته میلادی اعلام کرد که 210 حساب وابسته به روسیه را که احتمالا در انتخابات آمریکا مداخله کرده اند، شناسایی کرده است. شبکه اجتماعی فیسبوک و شرکت گوگل هم روز پنجشنبه جزئیاتی را درباره حسابهای وابسته به روسیه در اختیار کنگره آمریکا قرار دادند.

فیسبوک مدعی شد که 129 صفحه وابسته به حسابهای روسیه را که هدف آنها اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بوده، شناسایی کرده است.

روسیه تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را تکذیب کرده است. دونالد ترامپ هم چندین بار گفته است که گمان نمی کند روسیه در این انتخابات مداخله کرده باشد و اگر هم چنین اتفاقی افتاده، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باید مانع آن می شده است.

انتهای پیام/

وارد شدن اتهامات جدید به روسیه درباره انتخابات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار