ضیایی گفت: کشتی‌های نفتکش بالاترین درصد امنیت را در بین سایر کشتی‌ها دارند، ولی انفجار به حدی بود که هیچ یک از اقدامات پاسخگو نبود.

کشتی‌های نفتکش بالاترین درصد امنیت را دارند/ نیروهای چینی برنامه‌ریزی شده امدادرسانی کردندیحیی ضیایی مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه چنین حوادثی مانند حادثه نفتکش سانچی به ندرت در حوزه دریایی رخ می‌دهد، اظهار کرد: با وجود چنین تجهیزات مدرن و فنی، رخداد حادثه تصادف در حوزه دریایی نیاز به بررسی کاملا تخصصی و کارشناسی دارد.

وی در ادامه افزود: انفجار مواد داخل کشتی، انتشار گازهای سمی و شعله‌های آتش اجازه نجات خدمه را از آنها گرفته بود.

ضیایی تصریح کرد: نیروهای امداد کشور چین در این حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده عمل کردند و نحوه امدادرسانی آنها کاملا با امدادرسانی کشور ایران متفاوت است.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: انفجارهای پی‌درپی و شعله‌ور شدن آتش تا شعاع 500 متری کشتی اجازه‌ خدمت‌رسانی به نیروهای چینی و ایرانی نداده بود.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد چینی‌ها انتشار گازهای سمی امکان زنده بودن آنها را به صفر رسانده بود و در همان لحظه اول تمامی خدمه از بین رفته‌ بودند.

ضیایی با اشاره به اینکه کشتی‌های نفتی بالاترین درصد امنیت و سختی را دارند، گفت: در کنار تمامی کشتی‌های نفتی قایق‌های عبور از آتش وجود دارد و اتاق امنی که در برابر آتش مقاوم است ساخته شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخورد این نفتکش به حدی وسیع و زیاد بوده است که قایق‌های نجات در همان لحظه اول به طور کامل سوختند و به دلیل وجود آب شیرین و درجه بالای حرارت امکان سالم‌ ماندن اتاق امن در این نفتکش از بین رفته است.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران در پایان گفت: باید منتظر رمزگشایی جعبه سیاه باشیم و هم اکنون تمامی اظهارنظرها و صحبت‌ها غیرکارشناسی و تخصصی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرو
۲۰:۴۰ ۲۹ دی ۱۳۹۶
.چقدر این سربازان وطن غریبانه سوختند روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ دی ۱۳۹۶
قایق عبور از آتش به طور کامل میسوزه؟؟
اتاق امن مقاوم دربرابر آتش تو درجه بالای حرارت از بین میره؟؟
بعد کشتی چینی با بار لوبیا با همه ی خدمش سالم میمونن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
پس چرا کشتی چینی غرق نشده وخدمه و پرسنل سالم ماندنن ؟
آخرین اخبار