معاون سوادآموزی کردستان گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بی‌سوادی استان به ۸۲ هزار و ۲۵۰ نفر رسیده و حدود ۳۷ هزار نفر کاهش را نشان می‌دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رمضان یوسفی معاون سواد آموزی کردستان پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران سوادآموزی کردستان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۸۱.۵ درصد جمعیت استان باسواد هستند در حالیکه این رقم در اوایل انقلاب ۳۰ درصد بود.

معاون سواد آموزی کردستان رشد شاخص سواد میانگین کشور را ۲.۵ درصد بیان کرد و افزود: این رقم در کردستان بیش از ۳ درصد است و کردستان را جزو استان‌های برتر کشور کرده است. 

وی اضافه کرد: در سال ۹۰ حدود ۱۱۸ هزار بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان داشتیم که براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بی‌سوادی استان به ۸۲ هزار و ۲۵۰ نفر رسیده و حدود ۳۷ هزار نفر کاهش را نشان می‌دهد.

معاون سوادآموزی کردستان خاطر نشان کرد: سنندج از نظر سواد باسوادترین شهر استان اما از لحاظ تعداد بی‌سوادان به دلیل حاشیه‌نشینی بیشترین جمعیت بی‌سوادی را دارد.

یوسفی دو سوم بی‌سوادان کردستان را مربوط به بانوان استان دانست و گفت: مادر آگاه جامعه آگاه را تربیت خواهد کرد و برازنده استان فرهنگی کردستان نیست که بانوان بی‌سوادی در استان داشته باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷ هزار کم‌سواد و بی‌سواد را آموزش دادیم و امسال نیز ۱۶ هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد را آموزش خواهیم داد.

یوسفی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر آموزش سوادآموزی را با آموزش ICDL تلفیق می‌کنیم، اضافه کرد: این مهم مورد استقبال سوادآموزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ د م

آموزش ۱۶ هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.