مرکز یادگیری محلی شهید شیخ‌الاسلام ناحیه یک سنندج در منطقه نایسر افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز یادگیری محلی شهید شیخ‌الاسلام ناحیه یک سنندج در منطقه نایسر با گرامیداشت هفته سوادآموزی هدف از راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی را پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی ، حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای ورود به صحنه‌های اجتماعی عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه اگر سواد با اقدام عملی همراه باشد فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه‌آموزی، سواد از حالت معمول خارج شده و با آموزش مهارت‌های مختلف کیفیت زندگی افراد ارتقا می‌یابد.

 قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از زمان تاسیس نهضت سوادآموزی در سطح کشور و استان قدم‌های بلندی به منظور سوادآموزی برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد در چند سال آینده سوادآموزی در سطح جامعه و بویژه جامعه هدف ریشه‌کن شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی یک گام فراتر نسبت به کلاس‌های سوادآموزی در راستای تعمیق سواد و پایداری یادگیری تلاش می‌کنند؛ گفت: سواد فقط به معنی خواندن و نوشتن صرف نیست بلکه باید هدفمند باشد و این مراکز آموزش سواد را معنی دار و غنی می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه در تاریخ دوم اسفند ماه سال 93 هیأت وزیران، ایجاد 500 مرکز یادگیری محلی را در سطح کشور تصویب کرد؛ گفت: سهم استان کردستان از این تعداد 15 مرکز است که تاکنون 8 مرکز در سطح استان راه‌اندازی شده است و امیدواریم در آینده شاهد راه‌اندازی سایر مراکز یادگیری باشیم.

 وی در پایان با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل(ره) در هفتم دی ماه سال 58 مبنی بر تاسیس نهضت سوادآموزی، گفت: برای ریشه کنی بی‌سوادی تنها آموزش و پرورش متولی نیست بلکه کلیه آحاد جامعه باید مشارکت کرده و از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

انتهای پیام/ د م

سهم کردستان از ایجاد مراکز یادگیری محلی 15 مرکز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.