شهرک بازاریابی محصولات کشاورزی در استان فارس احداث می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان فارس از احداث شهرک بازاریابی محصولات کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار خبر داد و گفت: با وجود اینکه مجوز احداث این شهرک صادر شده، اما تاکنون سرمایه‌گذاری برای آن پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ در استان فارس اشباع شده است و مازاد ظرفیت، بنگاه پرورش مرغ در این استان وجود دارد، افزود: برای اینکه عرضه و تقاضا مرغ با یکدیگر هماهنگ باشند به جای ۶ دوره جوجه‌ریزی در سال ۴ دوره جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه هدف جهاد کشاورزی برای تولید پنبه در سال ۹۵ معادل ۴۸ هزار و ۱۴۹ تن بوده، اما ۵۰ هزار و ۱۴۲ تن محقق شده است، ادامه داد: امسال هدفگذاری ما تولید ۵۰ هزار و ۸۷۰ هزار تن است که تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار تن محقق شده است.

وی بیان کرد: برنامه سال ۹۵ برای احداث و تکمیل شبکه‌های زهکشی و آبیاری ۳ هزار و ۴۲۷ هکتار بود، اما به دلیل تخصیص نیافتن تسهیلات ۴۳۶ هکتار محقق شد.

قاسمی اظهار داشت: اصلاح و نوسازی ۱۲ هکتار از گلخانه‌های موجود، کاهش زمان فرآیند صدور پروانه تاسیس گلخانه، کاهش حداقل سطح برای تاسیس گلخانه از ۵ هزار متر به یک هزار متر، تشکیل و راه‌اندازی ستاد و کمیته‌های فنی گلخانه و معرفی ۶۶ طرح احداث گلخانه در سطح ۴۳ هکتار از جمله اقدامات مهم برای افزایش سطح گلخانه‌های استان فارس است.

وی با بیان اینکه پارسال هدفگذاری برای احداث گلخانه ۳۰۰ هکتار بود که فقط ۱۰۴ هکتار آن محقق شد، گفت: امسال هدفگذاری ما ۴۵۰ هکتار است و تاکنون ۵۸ هکتار از آن محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی در استان فارس ظرفیت خوبی برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد کرده است، ولی در حال حاضر ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان ۶.۵ میلیون تن است، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ای استان فارس ۳۰۰ هزار تن است، اما با توجه به تولیدات کشاورزی حداقل به ۸۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین از اختصاص ۸ میلیارد تومان یارانه کشمش به کشاورزان استان فارس خبر داد.
انتهای پیام/ر

راه‌اندازی شهرک بازاریابی محصولات کشاورزی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار