رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی فارس از تدوین دستورالعمل سازمان توسعه تجارت برای ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ هادی حنایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان فارس با اشاره به بسته‌بندی‌های ناسالم و بدون کیفیت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در استان فارس، گفت: صادرات بخشی از هویت یک کشور است و هر اندازه محصولات صادراتی به ویژه میوه و تره‌بار با کیفیت بهتری در کشور‌های هدف عرضه شود، رونق اقتصادی کشور را به همراه دارد.

وی افزود: گمرک باید نظارت بیشتر بر بسته‌بندی کالا‌ها داشته باشد و از صادرات محصولات بدون کیفیت جلوگیری کند در صورتی که در حال حاضر تنها داشتن کارت بازرگانی ملاک صادرات است.

حنایی ادامه داد: برخی از افراد هستند که به صورت موقت وارد بازار صادرات می‌شوند در صورتی که مقوله تجارت باید یک امر مستمر باشد، این افراد که با عنوان صادرکننده‌نما معرفی می‌شوند به مقوله تجارت و صادرات ضربه می‌زنند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم سازمان توسعه تجارت دستورالعملی را برای بسته‌بندی صادرات میوه ارائه کرده تا گمرک دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد و اجرای آن ساماندهی صادرات میوه و محصولات کشاورزی استان فارس را به همراه دارد.

حنایی با بیان اینکه این دستورالعمل در یک ماه گذشته ابلاغ شده است، گفت: البته این دستورالعمل نواقصی دارد که باید برطرف شود و یکی از مواردی که در صادرات کمک می‌کند درج هویت و نام صادرکننده بر بسته‌های صادراتی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه همراهی گمرک در اجرای این دستورالعمل در ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر صادرکننده چند بار به دلیل بسته‌بندی نکردن مناسب یا ناقص با مشکل صادرات مواجه شود در دفعات بعد این نواقص را برطرف می‌کند.
انتهای پیام/ر

ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.