کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی آباده از صدور گواهینامه استاندارد محصولات سالم کشاورزی برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ منصوری کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی آباده گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده با همکاری کلینیک‌های گیاه پزشکی برای نخستین بار دو واحد گلخانه‌ای موفق به اخذ گواهی تولید محصول سالم شدند.

وی اظهار داشت: این واحد‌های گلخانه‌ای تولید خیارسبز و خربزه در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع فعالیت می‌کنند و پس از نمونه برداری از محصولات و انجام آزمایشات لازم گواهینامه ICM دریافت کردند.

منصوری افزود: محصول سالم محصولی است که باقیمانده سموم، کود‌های شیمیایی و فلزات سنگین در آن از میزان استاندارد بالاتر نرود.

وی ادامه داد: امروزه نیز با مصرف بی رویه کود‌ها و سموم شیمیایی شاهد بیماری‌هایی از جمله سرطان هستیم، بر همین اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر تولید محصول سالم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:  این واحد‌های گلخانه‌ای تولید خیارسبز و خربزه در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع فعالیت می‌کنند و پس از نمونه برداری از محصولات و انجام آزمایشات لازم گواهینامه ICM دریافت کردند.

پورعلی مسئول فنی کلینیک گیاه پزشکی نیز گفت: در راستای مبارزه غیر شیمیایی با آفات ، استفاده از تله‌های نوری، استفاده از تله‌های سراتراپ، نصب کارت و رول‌های زرد و آبی و استفاده از سموم بیولوژیک در دستور کار قرار گرفته تا استفاده از کود‌ها و سموم شیمیایی را کاهش داده و بتوانیم در تولید محصولات کشاورزی سالم گام موثری را برداریم.

وی ادامه داد: مبارزه غیرشیمیایی، باعث می‌شود بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان که ناشی از باقیمانده سموم و نیترات و فلزات سنگین است کاهش یابد.
انتهای پیام/ر

اخذ گواهی تولید محصول سالم در آباده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.