امکان ثبت نام طرح‌های بخش کشاورزی در سامانه بهین یاب برای استفاده متقاضیان از تسهیلات رونق تولید فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: تا کنون در طرح رونق تولید فقط طرح‌هایی که پروانه آن‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرشده بود می‌توانستند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و از این پس طرح‌های بخش کشاورزی هم از این مزیت برخوردار می‌شوند.


وی افزود: متقاضیان دارای طرح‌های کشاورزی می‌توانند برای ثبت درخواست دریافت تسهیلات رونق تولید به سامانه بهین یاب مراجعه و اقدام به نام نویسی کنند.


رحمانی ادامه داد: در دو روز گذشته ۱۶ واحد تولیدی که پروانه آن‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر شده اقدام به ثبت نام در  سامانه بهین یاب کرده اند.


وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز برای این واحد‌ها نشست کارشناسی برگزار می‌کند و نتیجه آن را برای تصمیم گیری و تصویب ن‌هایی به کارگروه رفع موانع تولید، ارجاع می‌دهد.


رحمانی بیان کرد: پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته تا طرح‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی هم به دلیل ظرفیت‌های خوبی که در این زمینه در این استان وجود دارد بتوانند با اصلاح آیین نامه‌های مربوطه از این تسهیلات بهره‌مند شوند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: با هدف حمایت از این طرح ها، به متقاضیان بخش گردشگری و میراث فرهنگی که نیاز به سرمایه در گردش دارند اجازه داده شده که برای افزایش و تامین سرمایه در گردش یا خروج از رکود، با تایید کارگروه رفع موانع تولید مبنی بر نیاز به ثبت نام در سامانه بهین یاب، پس از بررسی توجیه فنی و اقتصادی طرح مربوطه توسط بانک ها، از محل منابع داخلی بانک‌ها استفاده کنند.


وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که نیاز است در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند، توجه داشته باشند که در هنگام ثبت نام، بانک عاملی را که انتخاب می‌کنند حتما بانکی باشد که قبلا مشتری آن بوده اند.


رحمانی با بیان اینکه طبق دستورالعمل ابلاغی در سال ۹۶، چنانچه متقاضی برای درخواست تسهیلات به بانکی مراجعه کند که به تازگی مشتری آن شده است، تصریح کرد: بانک مورد نظر باید برای تایید، اسناد و مدارک را به مرکز ارسال کند که این امر زمان بر است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: اگر بانکی را که متقاضی انتخاب می‌کند، قبلا مشتری آن باشد تمام مراحل بررسی و تصویب در مدت زمانی بسیار محدودتری در این استان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

نام نویسی متقاضیان طرح های کشاورزی در سامانه بهین یاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی دهقان دولتی
۱۷:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
با سلام
حقیر با سه سال دویدن توانستم یک تعطیلات احداث گلخانه با وام تبصره 18ازبانک کشاورزی به مبلغ 2 میلیاردوپانصدکه در واقع آنچه توسط بانک برای احداث 5184مترگلخانه هیدروپونیک داده شد دوملیا دویست بود که مجبور شدم با همان اندازه آورده خودم وقرض از اقوام سال گذشته که آخرین قسط گرفتم احداث کنم حا با یک فصل برداشت گوجه وقیمت پایین خریداران بعلت عدم صادرات به مشکل عدم توان باز پرداخت قسط اول برخورد کردم واز طرفی هم مشکل کشت دوباره به جهت عدم توان مالی با توجه به اینکه سرمای بی سابقه سال گذشته و طوفان های امسال که باعث تخریب پلاستیک های گلخانه شده و بانک هم حقیر را در لیست بدهکاران گذاشته نمی دانم چکار کنم توخدا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن مقیمی
۱۴:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
طرح خوبی هست.