مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمود بازاری مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس با اشاره به بسته حمایت از صادرات غیرنفتی که برای امسال در نظر گرفته شده است، گفت: برای این بسته حمایتی ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه مصوب در ردیف بودجه کشور و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع دیگر در نظر گرفته شده که امید است همه این اعتبار محقق شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالشی که در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی کشور با آن روبه‌رو هستیم مسئله نبود تخصیص بودجه است، افزود: پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای بسته حمایت از صادرات در نظر گرفته شده بود که فقط ۵۰ میلیارد از آن محقق شد که ۳۴ میلیارد تومان از این رقم نیز برای پرداخت یارانه صادرات هزینه شد.

بازاری با بیان اینکه صادرات کشور پارسال ۴۴ میلیارد دلار بوده است، ادامه داد: هدف‌گذاری امسال رشد ۲۱.۷ درصدی در صادرات غیرنفتی است و براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۲۰ محصول اول صادراتی ایران باید از نظر وزنی ۳۰ درصد رشد کنند و مجموع اقلام صادراتی نیز رشد ۲۵ درصدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی فارس برای سال جدید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است، بیان کرد: استان فارس دارای بازار‌های قدیمی بسیاری است و از نزدیکی به بازار خلیج فارس نیز یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود پس بنابراین باید سهم صادرات این استان بیش از این رقم‌ها باشد.

بازاری با بیان اینکه در حوزه صادرات با موانع داخلی و خارجی روبه‌رو هستیم که موانع داخلی توسعه صادرات باید با عزم ملی برطرف شود، گفت: مذاکرات جدی با کشور‌های عضو اوراسیا همچون روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان برای صادارت مواد غذایی و معدنی انجام شده و اگر این امر محقق شود اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در بحث تعرفه‌های ترجیحی نیز با کشور‌های مختلف مانند پاکستان، هند، کشور‌های عضو اوراسیا، ترکیه، سوریه و لبنان مذاکراتی انجام شده است.
انتهای پیام/ر

اختصاص اعتبار برای بسته حمایت از صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.