صادرات صنایع دستی در استان فارس به بیش از ۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  حیدرعلی زاهدیان‌نژاد سرپرست صنایع دستی استان فارس از صادرات ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار دلاری صنایع دستی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این صنایع دستی شامل فرش و گبه دستباف، گلیم و زیلو، حصیربافی، خاتم، منبت و پیپ ایرانی بوه است.

وی با اشاره به اینکه وزن صنایع دستی صادر شده در ۶ ماه نخست امسال ۷۹ هزار و ۹۱۹ کیلوگرم بوده است، بیان کرد: دستبافته‌ها بیشترین حجم از صادرات صنایع دستی استان فارس را از آن خود کردند.

زاهدیان نژاد ادامه داد: حجم دستبافته‌ها شامل فرش، گبه، زیلو و حصیر در فروردین ماه ۲۰ هزار ۸۰۲ کیلوگرم با ارزش ۶۱۷ هزار و ۷۶۸ دلار و در اردیبهشت ماه ۶ هزار و ۹۶ کیلوگرم و ۳۶۵ هزار و ۲۱۱ دلار بوده است.

وی اظهار داشت: در خردادماه این میزان به ۲۵ هزار و ۶۴۶ کیلوگرم و ارزش ۷۰۶ هزار و ۴۸۶ دلار و در تیرماه ۲۱ هزار و ۹۲۸ کیلوگرم و ۸۱۰ هزار و ۸۳۰ دلار بوده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی فارس تصریح کرد: میزان صادرات دستبافته‌های استان در مردادماه ۲ هزار و ۹۳۷ کیلوگرم به ارزش ۲۵۹ هزار و ۸۹۲ دلار و در شهریور ماه ۲ هزار و ۵۱۰ کیلوگرم و ۸۰ هزار و ۴۵۶ دلار بوده است.
انتهای پیام/ر

صادرات صنایع دستی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار