معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس از تهیه طرح شهرک خدمات کشاورزی و بازاریابی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، انوشیروان کاظمی در جلسه ارائه طرح شهرک خدماتی و بازاریابی کشاورزی فارس اظهار داشت: شهرک خدماتی و بازاریابی کشاورزی طرحی جامع، نوین و کارآمد است که در صورت تحقق همه‌جانبه می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی پس از برداشت محصولات کشاورزی و عرضه آن به مصرف کننده را رفع کند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی فارس در راستای افزایش سهم تولیدکننده از محصول خود و حذف دلالان سه فعالیت ویژه، شامل راه‌اندازی سامانه مجازی معاملات محصولات کشاورزی (شبه‌بورس)، توزیع نوین میوه و تره بار و ایجاد شهرک خدماتی بازاریابی محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول تصریح کرد: در شرایط کنونی سهم تولیدکننده از محصول تولیدی خود کم است و وجود واسطه‌های متعدد سبب شده تا یک محصول چند بار دست به دست شده و با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده برسد.

کاظمی تصریح کرد: بی‌شک با ایجاد چنین شهرکی می‌توان با ساماندهی فرایند پس از برداشت محصول سهم تولیدکننده را از محصول ارتقا داده و با عرضه محصولی با کیفیت مطلوب و مناسب، رضایت مصرف کننده را جلب کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تشریح ویژگی‌های این شهرک بیان داشت: این شهرک دارای پنج مدیریت شامل مدیریت عالی برای صدور مجوز فعالیت‌های داخلی و خارجی و جلب سرمایه‌گذاران، مدیریت سامانه تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی، مدیریت فرآوری و تبدیل محصولات کشاورزی و مدیریت پشتیبانی و خدماتی است.

کاظمی خدمت‌رسانی متمرکز، سریع و مطلوب‌تر به تولیدکنندگان را از مهم‌ترین دستاوردهای این شهرک برشمرد و بیان داشت: با اجرای این طرح، ضایعات محصولات کشاورزی نیز کاهش یافته و میزان صادرات نیز ارتقا می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: در ساخت این شهرک سعی شده است تا نگاه جامع به بخش کشاورزی باشد و تلفیقی از صنایع، حمل و نقل و بحث مهم بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی نیز دیده شود.
برچسب ها: فارس ، شهرک ، بازاریابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.