رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: ۱۸۰ هزار پرونده در زمینه‌های مختلف تخلفات اداری پارسال به دیوان وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری کشور در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان و کارکنان منطقه دو کشور در فرح آباد ساری شرکت کرده بود، گفت: ۱۸۰ هزار پرونده در زمینه‌های مختلف تخلفات اداری پارسال به دیوان وارد و پرونده‌ها بررسی و احکام مربوطه با توجه به مستندات صادر شده است.

وی افزود:بیشترین پرونده‌های ارجاع شده به دیوان عدالت اداری، کار و کارگری و شکایت تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی است.

حجت الاسلام بهرامی به صدر نشین بودن تعداد شکایات حوزه کار و کارگری و نیز تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی اشاره کرد و گفت: با وجود تعداد نیروی انسانی اندک و نیاز جدی به جذب قضات پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به لزوم توجه عملی به آیات قرآن، افزود: اگر به قرآن در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و اقتصادی توجه شود نظم و انظباط اجتماعی و عمل به قانون افزایش پیدا می‌کند.

وی بر نقش آیات قرآن در روشن سازی مسیر زندگی انسان‌ها تاکید کرد و گفت:تلاوت قرآن باید در مصداق اای عملی اجرایی شود.

حجه الاسلام تقوی فرد مدیرکل دادگستری مازندران نیز با اشاره به نقش فرهنگ قرآنی در پیشگیری از جرائم گفت:همه باید با نور قرآن حرکت کنیم.

وی افزود: قرآن با بیان پند و اندرز‌ها زمینه مختلف زندگی اجتماعی را برای انسان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه فهم معانی بلند قرآن کریم به درستی در میان آحاد جامعه ایجاد نشده است وگفت: ریشه بسیاری از جرائم عمل نکردین به فرامین الهی و قرارگیری در مسیر صحیح زندگی است.

انتهای پیام/آ

ارجاع ۱۸۰ هزار پرونده تخلفات اداری به دیوان عدالت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.