سفارت عربستان در بیروت مدعی ربوده شدن یکی از اتباع این کشور در لبنان شد.

ادعای عربستان درخصوص ربوده شدن یکی از اتباعش در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، عربستان سعودی در ادامه بحران دیپلماتیک خود با لبنان، شب گذشته (جمعه) مدعی شد یکی از اتباعش در این کشور ربوده شده است.

سفارت عربستان در بیروت در این راستا ادعا کرد یک تبعه سعودی در لبنان ربوده شده است اما هیچ جزئیاتی درباره هویت شخص ربوده شده ارائه نکرد.

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد: «سفارت عربستان با مقامات امنیتی لبنان برای آزادی فوری و بی قید و شرط شهروند ربوده شده در ارتباط است.»

وزیر کشور لبنان در واکنش به این خبر در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد امنیت شهروندان و بازدیدکنندگان سعودی برای مقامات لبنان در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مداخله در امنیت و ثبات لبنان خط قرمز ماست، افزود: «نیروهای امنیتی لبنان برای دفع هرگونه تلاشی برای سودجویی از شرایط سیاسی اخیر از طرف هر شخص و به هر دلیلی در آماده‌باش به سر می‌برند.»

‌‌گفتنی است عربستان سعودی، کویت، امارات و بحرین طی روزهای اخیر به شهروندان خود توصیه کردند که به لبنان سفر نکنند و آنانی که در لبنان هستند نیز به کشور خود بازگردند.

بحران دیپلماتیک اخیر در روابط عربستان و لبنان از زمانی آغاز شد که سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان پس از سفر به عربستان از مقام خود استعفا کرد. مقامات لبنانی معتقدند حریری تحت فشار عربستان مجبور به استعفا شده و اکنون در این کشور در اقامت اجباری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

ربوده شدن یک تبعه سعودی در لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
مرگبر ال سعود
آخرین اخبار