امام جمعه دورود گفت: استعفاء نخست وزیر لبنان در خاک عربستان سناریو جدیدی است که منشاء خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت السلام رضا حقیان امام جمعه دورود ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دورود با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان نخست وزیر لبنان برخلاف قانون اساسی لبنان که باید استعفاء خود را به صورت کتبی و با ذکر دلایل به رئیس جمهور وقت بدهد، در خاک عربستان مخاطره می‌کند، بیان کرد:هدف این سناریو، ایران هراسی است که با ایجاد فشار از طریق لبنان علیه حزب الله بر کشور به وجود آورند.

وی افزود: در تشکیل دولت بعدی جریان حزب الله نتواند، وزیری در کابینه داشته باشد.

امام جمعه دورود اظهارکرد: موفقیت ایران به همراه حزب الله در خاموش کردن خطر داعش در سوریه و عراق و دیگر پیروزی‌های که از طریق محور مقاومت بدست آمده شکست سخت عربستان در جنگ با یمن باعث شده که سناریوی جدید درست شود.

وی خاطر نشان کرد: مسوولین کشور این سناریو را مدیریت و کارشناسی کنند، که پشت این توطئه‌ها آمریکا واسرائیل و گاهی عربستان است.

حقیان با بیان اینکه روز ۲۴ آبان‌ماه روز کتاب وکتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده، گفت: براساس تجربه رشد همه جانبه ملت‌ها و کشور‌ها وابسته به فرهنگ است.

وی ادامه داد: نرخ مطالعه در کشور بسیار پایین است، برای رسیدن به فرهنگ به منظور رشد همه جانبه و ایجاد یک تمدن نیازمند مطالعه و کتابخوانی است.

خطیب نماز جمعه دورودتصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد فرهنگ در ابعادسیاسی، فرهنگی، اقتصادی  هستیم، باید با تبلیغ کتاب و فرهنگ هدیه دادن درگفتار، رفتار، مسائل اقتصادی، سیاسی این ضعف‌ها را جبران کنیم.

حقیان به شهادت رسیدن هشت شهید در منطقه چالداران اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته هشت نفر از عزیزان‌مان در نیروی انتظامی در منطقه چالدران توسط اشرار در دفاع از کشور ناجوانمردانه به شهادت رسیدند که نشان از پایداری همه مرزبان‌ها است.

انتهای پیام/م

استعفاء نخست وزیر لبنان سناریو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار