رئیس مرکز هیئت علمی وزارت بهداشت از آغاز توزیع نیرو‌های جوان و توانمند تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

توزیع نیرو‌های جوان و توانمند تخصصی در دانشگاه‌ها آغاز شدبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی حسینی رئیس مرکز هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند جذب اعضای هیئت علمی متعهد خدمت گفت: نیروی انسانی تخصصی وزارت بهداشت دارای شرح وظایف متعددی از ابعاد آموزشی، تحقیقاتی و درمانی هستند. هر ساله در این مقطع زمانی توزیع نیروهای فارغ التحصیل انجام می شود.

وی افزود: باتوجه به شرایط دانشگاه ها و نیازهای درمانی کشور در برخی رشته ها امکان جذب افراد در این رشته ها به صورت عضو هیئت علمی در بدو خدمت وجود ندارد. لذا این نیروها به عنوان کادر درمانی در دانشگاه ها توزیع می شوند و پس از مدتی در صورت درخواست دانشگاه ها می توانند به عضو هیئت علمی تبدیل وضعیت شوند.

رئیس مرکز هیئت علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: بهره برداری از نیروهای متخصص متعهد خدمت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور متناسب با نیازهای هر دانشگاه انجام می شود و با هماهنگی معاونت های تخصصی در وزارت متبوع برنامه ریزی و اجرایی می شود.

ارائه خدمات به جامعه اولویت اصلی وزارت بهداشت است

حسینی ارائه خدمات به جامعه را اولویت اصلی وزارت بهداشت دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی نظام سلامت باتوجه به نیازهای جامعه تربیت می شوند و در زمان تعهدات نیز متناسب با نیاز به ارائه خدمات در بخش درمان یا آموزش می پردازند.

رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت گفت: در سال جاری از بین دانش آموختگان تخصصی که جزو 10 درصد اول هر رشته بودند، تاکنون 100 نفر به صورت عضو هیئت علمی در بین دانشگاه ها توزیع شدند؛ 30 نفر هیئت علمی تخصصی ماده یک نیز به زودی به دانشگاه ها معرفی می شوند، همینطور بیش از 300 نفر دانش آموخته فوق تخصصی با اولویت جهت رفع نیازهای آموزشی در حال توزیع هستند.

وی افزود: در دانشگاه های مستقر در شهرهای بزرگ برای جذب نیرو با محدودیت مواجه هستیم و سعی بر این است با توزیع نیروها در مناطق کمتر برخوردار نیاز تمام کشور به نیروی انسانی هیئت علمی و درمانی را برطرف کنیم.

حسینی اظهار کرد: البته افراد می توانند پس از توزیع در شهری که به عنوان کادر درمانی معرفی شده اند با موافقت دانشگاه ها به عضو هیئت علمی در همان دانشگاه تبدیل وضعیت پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار