برنامه چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه شد/ رونمایی از 22 قلم دارو در 22 بهمن

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش جامعی از پیشرفت برنامه چهارساله این دانشگاه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفدهمین جشنواره ابن‌سینا که امروز در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد ضمن ارائه گزارش کاری در خصوص پیشرفت برنامه‌ی 4 ساله این دانشگاه بیان کرد: 4 اصل اساسی برنامه چهار ساله در دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده است. این اصول عبارتند از اصل مکارم اخلاق، ارتقای کیفیت، افزایش مشارکت همه ذی‌نفعان و شفاف‌سازی و ارتباط دو سویه.

وی در مورد پیشرفت برنامه‌ی چهارساله آموزش دانشگاه گفت: ارزش گذاری از دستاوردهای حاصل در پایان‌نامه‌ها است. همچنین تدوین برنامه‌ جامع توانمندسازی و ابلاغ آن، بازنگری دوره‌های معرفی توانمندی، ارزشیابی دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه آموزش به شمار می‌روند. انجام ارزشیابی در برخی‌ دانشگاه‌ها به مرحله اجرا رسیده است. در سال 95 برای جذب هیئت علمی و ... از نتایج این ارزشیابی استفاده خواهد شد. تدوین نقشه هیئت علمی دانشگاه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است. گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه 74 جهانی را از نظر شاخص آموزشی کسب کرده است.

جعفریان در مورد پیشرفت برنامه چهارساله پژوهش دانشگاه اظهار کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات علی‌رغم محدودیت‌های موجود از جمله دستاوردهای حوزه‌ پژوهش به شمار می‌آید. رونمایی از بیست و دو قلم دارو در 22 بهمن از دیگر اقدامات حوزه پژوهش است در حوزه فرهنگ می‌توان به تعهد حرفه‌ای که از جمله مهمترین وظایف است اشاره کرد در همین راستا ایجاد دفتر ترویج تعهد و رفتار حرفه‌ای در حوزه ریاست دانشگاه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پوشش شبکه بهداشت داخل شهری از پیشرفت‌های برنامه 4 ساله بهداشت دانشگاه محسوب می‌شود. خوشبختانه جلب مشارکت خیرین در این خصوص بسیار خوب بوده است. در حوزه درمان اجرای صحیح طرح تحول سلامت بحث عمده‌ی ما بوده است و این امر در قالب نظارت بر اجرای صحیح بسته‌های طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها محقق شده است. روند اعتبار بخشی، عفونت‌های بیمارستانی، کمیته دانشگاهی مرگ مادر از جمله اقدامات مهم صورت گرفته بوده است. حضور وزیر بهداشت برای تحرک جدی در اورژانس‌ها بسیار مؤثر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد پیشرفت برنامه چهار ساله رفتار حرفه‌ای دانشگاه اظهارکرد: استقرار برنامه پرستار ناب، پایش رفتار حرفه‌ای در اورژانس‌ها و رعایت حریم و پوشش بیماران از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که انجام پیوند الگویی از یک خدمت پیچیده است، گفتنی است حدود 1.3 کل پیوندها انجام شده برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است. توسعه‌ی فضای فیزیک بیمارستان‌ها در حوزه‌ی پیشرفت برنامه چهارساله توسعه‌ی دانشگاه مد نظر قرار گرفته است. راه‌اندازی پردیس دوم دانشگاه از جمله برنامه‌های مهم است که رایزنی‌هایی در این خصوص در حال انجام است. شایان ذکر است برای این کار به فضای حدود 200 هکتار نیازمندیم. حدود 346 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه حرکت دانشگاه مبتنی بر برنامه‌ی منطبق با برنامه ششم توسعه و اهداف وزارت بهداشت مد نظر ما است. به طور کلی هدف دانشگاه جایی برای ارائه خدمات با کیفیت، به روز و مطلوب به همه ذی‌نفعان با رعایت اصول اخلاق و رفتار حرفه‌ای است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار