رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از گسترش تکنولوژی بیمارستان‌سازی و درمانگاه سازی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در اولین همایش و نمایشگاه فناوری و سلامت که صبح امروز در ستاد مرکزی علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: مجموعه خدماتی که دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سال 93 ارائه کرده است، دسترسی 6 میلیون و 600 مراجعه در بیمارستان و 260 هزار تخت بستری و 360 هزار عمل جراحی بزرگ می باشد. این نشان دهنده قسمتی از بازار فناوری است و البته کیفیتی که مورد انتظار است. 

وی تاکید کرد: طبیعی است که باید در چنین مجموعه‌ای جایگاه مناسبی داشته باشیم و در عرصه‌های مختلف خوش بدرخشیم .

جعفریان تصریح کرد: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بیش از 15 سال گذشته دستاوردهای خوبی را به دست آورده‌ایم و مراکز  رشد دیگری را نظیر آی تی در حوزه سلامت شروع کرده‌ایم که در این حوزه آی‌تی ابتدای راه هستیم و اقدامات بسیاری باید انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: تکنولوژی بیمارستان سازی یا درمانگاه‌سازی جزء اقداماتی است که از دیر باز مورد توجه این دانشگاه بوده و هم‌اکنون آن را در سطح کشور گسترش داده‌ایم و ساخت‌ و سازهای فضاهای آموزشی نیز به همین روند انجام می شود این حوزه‌ای است که جای کار بسیار زیادی دارد و باید به آن ورود پیدا کنیم. 

جعفریان خاطر نشان کرد: در فناوری‌های آزمایشگاهی کار جدی در کشور صورت گرفته از 6 میلیون و 600 مراجعه‌ای که به بیمارستان می روند دو میلیون آنها مراجعه کنندگان آزمایشگاهی هستند. 

وی تصریح کرد: در عرصه تحقیقات و فناوری  چرخه‌ به هم پیوسته‌ای است که اکنون در حال درست کردن اتصالات آن هستیم بعد از فناوری تجاری سازی محصولات است که مطرح می شود، امکانات محدودی داریم ولی تلاش می‌کنیم تا هر اقدامی را انجام دهیم تا این چرخش پیش رود. خوشبختانه با کمک دکتر هاشمی و دکتر ستاری حمایت‌های لازم مادی و معنوی به عمل آمده و با توجه به نیروی انسانی که در کشور داریم باید در جایگاه اول قرار بگیریم امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی در این عرصه نقش خود را به خوبی ایفا کند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار