رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

حفظ دستاوردهای طرح تحول در سال 94 در اولویت است/طرح تحول انقلابی در نظام سلامت کشور

دکتر جعفریان گفت: آنچه تا کنون در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شده طی سالیان گذشته وجود نداشت و حفظ این دستاورد‌ها در سال 94 یکی از اولویت برای تداوم این طرح است.

دکتر علی جعفریان‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: آغاز طرح تحول نظام سلامت به واقع، انقلابی در نظام سلامت و بهداشت و درمان کشور بود که طی سالیان گذشته وجود نداشته است. بنابراین اتخاذ ساز و کارهایی که این طرح با آسیب مواجه نشود بسیار مهم است و از اولویت برنامه‌های حمایتی در سال 94 خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی در جهت سیانت از طرح تحول سلامت که ضروری است انجام گیرد، مدیریت خوب و صحیح این طرح طی سالهای آینده است که در صورت عدم مدیریت درست، امکان آسیب به طرح و دستاوردهای آن وجود خواهد داشت، همچنین ضروری به نظر می‌رسد که از منابعی که در اختیار است تا طرح به سرانجام برسد، استفاده درست شود.

دکتر جعفریان برخی از دستاوردهای به نتیجه رسیده طرح تحول که نیازمند حمایت دارد را بر شمرد و گفت: مهمترین دستاورد طرح تحول، کاهش فرانشیز به 6 درصد است که علی‌رغم مشکلات اقتصادی این کاهش فرانشیز محقق شد و ضروری است در سال 94 هم این مقوله حفظ شود.

همچنین در خصوص زایمان طبیعی هم دستاوردهای خوبی حاصل شده است ولی باید در حوزه HIS یعنی سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستان و مشکلات و تعهدات بیمه‌ها، کارهای بیشتری انجام شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار