دکتر جعفریان گفت: برای بیماران مزمن یا سرطانی که به درمان پاسخ نمی‌دهند و اصطلاحا بیماران Endy Stage در کشور ما کاری صورت نگرفته است، با توجه به اینکه بیمارستان نقاهتگاه نیست، نمی‌توان این افراد را در بیمارستان نگهداری کرد.

دکتر علی حعفریان،‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که بدن بیمار به درمانهای مختلف پاسخ نمی‌دهد، بیمار اصطلاحا وارد مرحله Endy Stage می‌شود که از نظر پزشکی نمی‌توان برای آن بیمار کاری انجام داد. اما همچنان نیاز به مراقبت‌های خاص دارد بنابراین ضروری است محل‌هایی وجود داشته باشد تا این بیماران در آنجا حضور یابند و مراقبت این افراد دنبال شود اما متاسفانه برای برپایی چنین مکانهایی در کشور ما اقدامی صورت نگرفته است. 

جعفریان گفت: نیاز امروز کشور به برپایی مکانهایی برای مراقبت از اینگونه بیماران است و آنجایی که این اقدام بسیار پر هزینه است هیچ تعرفه دولتی برای این امر دیده نشده است و نیاز به ورود بخش خصوصی و موسساتی که اقدام به ارائه اینگونه خدمات دهند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد که البته در حال حاضر نیز چنین موسساتی وجود دارد اما تعداد آنها به میزانی نیست که پاسخگوی حجم بالای بیماران  Endy Stage باشد. 

وی خاطر نشان کرد: اگر تعرفه واضحی برای این مرحله مراقبتی از بیماران وجود داشته باشد نیازی نیست که لزوما مراکز دولتی اقدامات مراقبتی را انجام دهند در حال حاضر مسئله مراقبت در منزل یا Home care مطرح است و امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، به نتیجه برسیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.