رعایت نکردن استاندارد‌های ملی در بعضی واحد‌های غذایی و دارویی، خطری جدی برای مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه برای رسیدن به معیار‌های مطلوب استاندارد فراورده‌های غذایی و دارویی در چارچوب برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان برنامه‌هایی دارد.
وی از وجود چالش‌های فراوان در حوزه غذا و دارو در استان خبرداد و گفت:یکی از این چالش‌ها،رعایت نکردن استاندارد‌های ملی برای برخی از فراورده‌ها است که دانشگاه در حال بررسی راه‌های افزایش این استاندارد‌ها است.
شیران گفت: مسائل بهداشتی در سورتینگ‌ها و برخی کارگاه‌های خانگی از طریق معاونت بهداشت و درمان دانشگاه باید پیگیری شود که هنوز به حد ایده آل نرسیده است.
وی افزود: کارگروهی در استان به ریاست استاندار و دستگاه‌های تشکیل شده است تا این خلاء‌هایی که در قانون پیش بینی نشده است، استاندارد سازی شود.
شیران از وجود مشکلات زیربنایی و پیچیده در حوزه آرایشی بهداشتی نیز خبر داد و گفت: عرضه لوازم آریشی بهداشتی خارج از شبکه‌های مجاز مهم‌ترین چالش این بخش است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: لوازم آرایشی در بازارچه‌های مرزی در حالی با نشانه‌های اصلی عرضه می‌شود که محتویات آن مربوط به کارخانه ذکر شده نیست و وازرت بهداشت بر ورود آن‌ها نظارتی نداشته است.


انتهای پیام/س


رعایت نشدن استاندارد‌های ملی در برخی فرآورده‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار