مشاغل سبز با هدف گسترش کارآفرینی بانوان رونق می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در نشست با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و کارآفرینی که در استانداری مازندران برگزار شد، یکی از زمینه‌ های درآمدزا بری خانواده‌ ها و رفع مشکل محیط زیست، توسعه مشاغل سبز نام برد و گفت: دوره‌ های تخصصی آموزش کارآفرینی ویژه بانوان در کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بانوان از طرح‌ های تسهیلاتی اشتغالزایی برای استفاده از انرژی خورشیدی استقبال کردند، افزود: با فراهم شدن اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در مازندران امکان اشتغال زنان در این استان بیشتر خواهد شد.

ابتکار از تدوین طرح آموزش زنان روستایی با هدف تولید محصولات سالم و کاهش مصرف کود و سم خبر داد و گفت: این طرح با یک نوبت اجرا در سال ۹۵-۹۴ مورد استقبال قرار گرفت و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ادامه می‌یابد و مازندران از استان‌هایی است که این طرح (ویژه زنان کشاورز و روستایی) می‌تواند در آن اجرا شود.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان تحصیل کرده و روستایی می‌توانند از جنگل‌ های هیرکانی در قالب تشکل‌ های مردم نهاد و با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه درمانی استفاده کنند، مازندران را بزرگترین مدرسه طبیعت نامید و افزود: پسماند و آلودگی محیط زیست این استان، موضوعی چالش برانگیز و جدی است که باید از ظرفیت بانوان در قالب تشکل‌های اجتماعی و زیست محیطی و فرهنگ سازی استفاده کرد.

ابتکار گفت: خانواده ایرانی در خطر آسیب و تهدید است و دیده بانی و نقد بانوان فعال می‌ تواند به مدیریت صحیح در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/ م

گسترش مشاغل سبز در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار