قوانین دست و پاگیر و پرداخت نشدن یارانه، چالش بزرگ کارآفرینی و توسعه صادرات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید مصطفی رضوی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و دارایی امروز در همایش ملی کارآفرینی، توسعه صادرات، بین المللی سازی کسب و کار در مجتمع نفت محمودآباد، با اشاره به ضرورت تولید کالا‌های قابل رقابت با تولید دنیا، گفت: کالا‌های قابل رقابت با توسعه بهره وری و نوآوری رخ می‌دهد و باید زیرساخت‌های لازم برای حضور صاحبان کسب و کار در عرصه بین المللی فراهم شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب ایران در منطقه افزود: خوب است از این فرصت مناسب بازار ۴۰۰ میلیونی جمعیت منطقه به عنوان یک محیط امن استفاده کنیم و فرصت برای تأمین نیاز منطقه را داشته باشیم.

معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این یکی از بهترین راه کار‌هایی است که می‌توان ظرفیت اشتغال کشور را توسعه دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا کالا‌های ما در بازار‌های جهانی وضعیت رقابتی پیدا کند.

رضوی با اشاره به اینکه رونق بازار، سطع رفاه مردم را در داخل، افزایش می‌دهد، افزود: این کار باعث می‌شود تا کالا‌های ایرانی در یک رقابت با بازار جهانی دچار کیفیت بهتری شود.

معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و دارایی به رغبت بالای فعالان اقتصادی در امر صادرات اشاره کرد و گفت: شرایط امروز بازار جهانی، شدید رقابتی است و ما باید کالا‌هایی در حد رقابت با کشور‌های پیشرفته دنیا تولید کنیم و این کار آسانی نیست و نیازمند آماده سازی زیرساخت لازم برای تولیدکنندگان است.

وی از جمله زیرساخت‌های مهم در این حوزه را وضع قوانین مناسب و حذف قوانین دست و پاگیر، نهادسازی مناسب و پرداخت یارانه به بخش تولید و صنعت برشمرد و بیان کرد: این اقدامات کمک می‌کند تا تولیدکنندگان بتوانند کالا‌های باکیفیت جهت رقابت با بازار جهانی تولید کنند که مهم‌ترین آن حذف قوانین دست و پاگیر است که تولیدکنندگان را آزار می‌دهد که در این زمینه نهاد‌های قانون گذار می‌توانند قوانین آزاردهنده را حذف تا به رونق تولید کمک کنند.

رضوی افزود: بعضی از قوانین خوب نیز در این زمینه تصویب شده است که متاسفانه به خوبی اجرا نمی‌شود که اجرایی شدن آن نیز می‌توانند به رونق صادرات و افزایش کارآفرینی منجر شود.

معاون پارلمانی وزیر در پایان گفت: باید برای صادرات یارانه پرداخت و فکر کنیم که تولیدکنندگان پیشتازان توسعه کشور هستند و به همین جهت باید جلوی قوانین آزاردهنده را بگیریم.

انتهای پیام/ع

قوانین دست و پاگیر، چالش بزرگ کارآفرینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.