صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در ۱۶ استان کشور امسال تاسیس خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فروغ‌السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید در ۱۵ استان طرح صندوق خرد زنان روستایی با ۶۰۰ صندوق اجرا شد.

وی افزود: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی امسال ۱۶ استان اجرا خواهد شد و مازندران جزء استان‌های باقیمانده است.

مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به توانمندی‌های بخش ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این طرح تاکنون به صورت پایلوت و به صورت محلی در مازندران برگزار شد.

بنی هاشم افزود: طبق اولین سرشماری که در سال ۱۳۳۵ در کشور انجام شد نسبت جمعیت روستایی به شهری ۳۰ به ۷۰ بوده که در سرشماری سال گذشته ۲۴ به ۷۶ رسیده است.

وی گفت: آمار‌ها نشان دهنده این است نتوانستیم جمعیت روستایی را در روستا‌ها نگه داریم و به دلیل اینکه برنامه‌های توسعه با نگاه کلان همراه بوده است توسعه جوامع محلی مطرح شد و رویکرد برنامه‌ریزی از دهه ۷۰ تغییر پیدا کرد.

بنی‌هاشم افزود: همیشه به روستا‌ها به عنوان مکانی برای تولید نگاه شده و کمتر به افرادی که در روستا‌ها سکونت داشتند توجه می‌شد در حالی که باید به منابع انسانی در روستا‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها برای فعالیت توجه می‌شد.

وی گفت: روستا‌ها می‌توانند محلی برای تولید ثروت، درآمدزایی و محل خدمت و کارآفرینی باشد، اما هیچوقت به این ابعاد توجه نشد.

مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از طرح‌هایی که در چارچوب توسعه محلی به خوبی انجام شد اجرای پروژه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی بوده است که پایه‌گذاری آن در سال ۷۹ بوده است.

وی گفت: در حال حاضر کارآفرینی و توسعه کسب و کار مبتنی بر ظرفیت‌های جوامع محلی مهم است که صندوق خرد زنان روستایی می‌تواند به عنوان هسته اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/آ

افزایش مشارکت بانوان روستایی با راه اندازی صندوق اعتبارات خرد زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.