مدیرکل امور استانداری کرمان گفت: در راستای توسعه روستایی ۱۰۰ صندوق خرد روستایی در قلعه‌گنج تشکیل شده است.

تشکیل  ۱۰۰ صندوق خرد روستایی در قلعه‌گنجبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ هادی شهسوارپور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان امروز در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار داشت: توسعه اقتصادی روستائیان از سیاست‌های دولت در استان کرمان است و استانداری کرمان به این موضوع اهمیت ویژه دارد.

وی افزود: بر این اساس شورایاری‌های اقتصاد مقاومتی در جهت گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در روستاها به دستور استاندار کرمان از روستای ده‌زیار در کرمان آغاز و در حال حاضر در حال تعمیم به سایر روستاها است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با بیان اینکه این شورایاری‌های اقتصاد مقاومتی از افراد تاثیرگذار در روستاها تشکیل می‌شوند گفت: یکی دیگر از کارهایی که در سطح روستاها پیگیری می‌شود، راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه روستایی 100 صندوق خرد روستایی در شهرستان قلعه‌گنج تشکیل شده است خاطر‌نشان کرد: مردم از محل درآمد یارانه‌ای خود هر ماه مبلغی را در این صندوق‌ها سپرده کردند که تا‌کنون در قلعه‌گنج، بالغ بر دو میلیارد و 40 میلیون تومان پول خرد مردمی جمع‌آوری شده است.

شهسوارپور با بیان اینکه برای اینکه توسعه روستایی محقق شود، باید سرمایه‌های خرد مردمی جمع‌آوری شود گفت: اگر بتوانیم در روستاها توسعه و شغل ایجاد کنیم از بروز شغل‌های کاذب در شهرها و مراجعه روستائیان در این شغل‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار