مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: شورا‌های دانش آموزی به ارتقای مهارت‌های اجتماعی محصلان کمک می‌کنند.

شورا‌های دانش آموزی مهارت‌های اجتماعی را ارتقا می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با حضور مرضیه گرد مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در مدرسه راهیان فضیلت منطقه ۲برکزار شد.

در این مراسم کریمی اظهار کرد: تبلور عینی مشارکت دانش آموزی را می توان در شوراهای دانش آموزی دید و این نهاد تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است.

وی ادامه داد: باید شوراهای دانش آموزی را مورد توجه قرار دهیم و در حوزه ارزش ها و باورهای دینی آن را تحکیم و تعمیق ببخشیم و در امور مختلف مدرسه از این شوراها بهره مند شویم .

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران تصریح کرد: در شوراهای دانش آموزی، اعضا کارهای گروهی را تمرین می کنند و می آموزند تا اندیشه دیگران را نیز در کارها دخیل کنند و به آن احترام بگذارند.

کریمی عنوان کرد: همواره باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم که نظرات مختلف در هر مسئله ای وجود دارد، بنابراین با احترام به نظرات مخالف دیگران و ارزیابی شرایط باید کارها را پیش ببریم.

وی افزود: شان و کرامت انسانی بزرگترین ودیعه برای هر فرد است و توجه به این مسئله باید همواره در کارهای ما نمود پیدا کند که حضور دانش آموزان در چنین برنامه هایی با توجه به ارزشهای والایی که برای آنها به دنبال دارد تمرینی برای اعتماد به نفس هر چه بیشتر و زندگی گروهی است.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران یادآور شد : در انتخابات شورای دانش آموزی امسال یک میلیون برگ تعرفه انتخابات در 4 هزار مدرسه سراسر کشور توزیع شده که روند انتخابات با کمترین مشکل پیش رود.

نقش شورا‌های دانش آموزی در افزایش مهارت‌های اجتماعی محصلان

همچنین در ادامه این مراسم مرضیه گرد  مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حضور دانش آموزان در برنامه هایی همچون شوراهای دانش آموزی نشان دهنده حضور ارزشمند در برنامه های مشارکتی است و از سنین نوجوانی شرکت در این امور می تواند آنها را برای زندگی در آینده آماده کند.

وی افزود: توجه ویژه ای به شوراهای دانش آموزی داریم و سعی می کنیم بین شوراهای دانش آموزی و شوراهای آموزش و پرورش ارتباط قوی برقرار کنیم .

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شوراهای دانش آموزی به تقویت مهارت های محصلان کمک می کند و بستری برای تمرین این مهارت ها در مدارس فراهم شده است.

گرد یادآور شد: هدف از تشکیل شوراهای دانش آموزی ارتقای مهارت های اجتماعی است که برای تحقق این مسئله در تلاش هستیم، همچنین حضور نوجوانان و دانش آموزان در این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار