«رودریگو دوترته» برای دیدار با «شینزو آبه» و رایزنی درباره نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک، به ژاپن می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین، پس از موفقیت در شکست تروریست ها در شهر ماراوی، فرصت بیشتری یافته تا به توسعه همکاری های منطقه ای این کشور بپردازد.

دوترته هفته آینده به ژاپن سفر می کند تا علاوه بر دیدار با «شینزو آبه»، نخست وزیر این کشور، درباره نشست آتی سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک با او به گفتگو بنشیند. این نشست در ویتنام و در اواسط نوامبر برگزار می شود.

«یوشیهید سوگا»، سخنگوی کابینه ژاپن، درمورد سفر دوترته به این کشور گفت: فیلیپین و ژاپن روابط دوستانه نزدیکی با یکدیگر دارند و این شریک استراتژیک ما می تواند ثبات را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

به گفته این مقام ژاپنی، دوترته روز یکشنبه وارد توکیو شده و سه روز در این شهر اقامت خواهد داشت.

این دومین سفر دوترته به ژاپن و سومین دیدار وی با شینزو آبه محسوب می شود.

ژاپن همواره نگران قدرت گرفتن پکن در دریای جنوبی چین است و همکاری با فیلیپین که در مرزهای آبی شرق ژاپن قرار گرفته برای توکیو یک دوستی استراتژیک به حساب می آید. به این ترتیب ژاپن می تواند از اتحاد فیلیپین برای تحت فشار قرار دادن پکن و دور کردن آن از نفوذ در غرب اقیانوس آرام بهره ببرد.

پس از سفر ژاپن، در روزهای 11 و 12 نوامبر نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و پاسفیک در ویتنام برگزار می شود که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، و «شی جینگ پی»، رئیس جمهور چین، نیز در آن حضور خواهند داشت. در ادامه، رهبران آسیا-پاسفیک به فیلیپین سفر می کنند تا در اجلاس شرق آسیا شرکت کنند. در این اجلاس نمایندگانی از کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) و دیگر کشورها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دوترته به ژاپن می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار