معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی استان تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سالار حسین‌پور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به 29 مهرماه روز ملی صادرات اظهار داشت: در راستای کمک به توسعه و رونق اقتصاد، سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی این استان تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور ارج نهادن به زحمات تلاشگران عرصه تولید و صادرات روز 29 مهر به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده است، عنوان کرد: میانگین صادرات کهگیلویه و بویراحمد در دو سال اخیر به صورت تقریبی 8 میلیون دلار بوده که از این میزان 4 میلیون دلار آن توسط گمرک استان و مابقی توسط دیگر گمرکات کشور صادر می‌شود.

حسین پور ابراز کرد: پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع موکت و سیمان مهمترین محصول صادراتی استان بوده که برای توسعه این میزان برنامه‌های در دستور کار داریم که امیدواریم عملیاتی شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بازارهای هدف صادراتی استان است.

حسین‌پور ادامه داد: افزایش هزینه حمل و نقل کالا به مقاصد صادراتی، بالا بودن قیمت تمام شده محصول، تولید صادراتی در مقیاس کوچک و غیره از جمله مهمترین مشکلات پیش روی توصعه صادرات استان است.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه صادرات، سند راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین شده که بر اساس الزامات آن با برطرف شدن موانع و مشکلات و همکاری دستگاه‌های مختلف مرتبط با تولید و صادرات، آینده صادرات استان رو به توسعه و پیشرفت است.

 

انتهای پیام/ش

سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.