مرجع تقلید شیعیان گفت: نباید به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در کشور تحصیل کنند و با استفاده از سرمایه کشور درس بخوانند اما در زمان شکوفایی به خارج بروند و در آنجا ماندگار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛   آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت‌مدیره دانشگاه، با تأکید بر رعایت مسائل اسلامی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: غربی‌ها فرهنگ فاسد خود را در کتاب‌ها جاسازی می‌کنند و به دست جوانان می‌دهند که اگر بیدار نباشیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: البته هرکسی علمی داشته باشد می‌پذیریم و علم محترم است ،اما نباید فرهنگ فاسدی در آن واردشده باشد و به نام علم به خورد جوانان بدهند، دانشگاه‌ها باید به هوش باشند، کتاب‌ها باید به‌صورت دقیق بررسی شود تا مسائل انحرافی به نام علم در آن‌ها وجود نداشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید به 3 محور برنامه‌ها، کتاب‌ها و اساتید توجه شود، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه اسلامی باشند، این سه محور باید اسلامی شوند، اگر یک محور اسلامی بوده و دیگری اسلامی نباشد مشکل حل نخواهد شد.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه ایران را جزء پیشگامان مسائل علمی می‌شناسند، حرکتی به وجود آمده اما این حرکت باید تکمیل شود، یکی از مسائلی که باید توجه داشت این است که گرفتار فرار مغزها نشویم، نباید به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در کشور تحصیل کنند و با استفاده از سرمایه کشور درس بخوانند اما در زمان شکوفایی به خارج بروند و در آنجا ماندگار شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که استعدادهای خوبی در کشور داریم که بر اثر نداشتن شهریه دانشگاه محروم می‌مانند، اظهار داشت: کمک‌ها و وام‌هایی داده می‌شود اما سرمایه‌های جامعه را نباید از دست داد، مهم‌ترین سرمایه جامعه سرمایه انسانی است، ژاپن و آلمان در جنگ دوم جهانی ویران شدند اما چون انسان‌های حسابی داشتند بعد از مدت کوتاهی سر پا ایستادند و الان از مهم‌ترین کشورهای دنیا هستند.

انتهای پیام/س

جلوی فرار مغزها گرفته شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.