به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی گفت: پیامکهای تبلیغاتی که از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد با ایجاد سامانه #۸۰۰* به طور مناسب ساماندهی شده است.
وی افزود: با توجه به نیاز به ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راهاندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.
فلاح جوشقانی درباره پیامک های تبلیغاتی که از سوی دارندگان کسب و کارهای جدید ارسال میشود گفت: موضوع کسب و کارهای نو و شیوه تبلیغات پیامکی آنها در حال حاضر در رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانهای برای این بخش طراحی شود که مشتریان کسب و کارها برای دریافت کردن یا نکردن پیامک تبلیغاتی از این کسب و کارها حق انتخاب داشته باشند.
وی تصریح کرد: براساس نتایج بررسی درصورت نیاز مقررات در این حوزه نیز تدوین و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال میشود.
انتهای پیام/