کشتار مسلمانان میانمار و سکوت جوامع بشری محکوم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کشتار مسلمانان میانمار و سکوت جوامع بشری در قبال آن محکوم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۳۱ شهریور ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: قیام عاشورا یک نهضت سراسر نور است.

وی با بیان اینکه اهداف حضرت امام حسین (ع) از قیام عاشورا کاملاً مشخص و روشن است افزود: باید مراقبت کرد که افکار انحرافی و مقاصد شیطانی وارد مکتب حسینی نشود.

نکونام تأکید کرد: باید با راه‌اندازی دسته‌جات و هیئت‌های مورد پسند امام حسین (ع) و برنامه‌ها، اشعار و نوحه‌های مناسب، فرهنگ عاشورایی را زنده نگه داشت چرا که دشمن درصدد از بین بردن این فرهنگ است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس پیوند عمیق با اهداف مکتب امام حسین (ع) شکل گرفته تا ظلم، بی‌عدالتی، ویژه‌خواری و تجاوز به بیت‌المال از بین برود و همین پیوند، مسیر تکاملی انقلاب را بیمه کرده است و آن را به مقصد می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام عاشورا بود و جامعه حسینی باید در پی زنده نگه داشتن مکتب حسینی با اجرای این فرایض باشد.

نکونام یادآور شد: گاهی تساهل و بی تفاوتی بر جامعه حاکم می‌شود، ولی نباید اجازه داد تا معروفات کمرنگ و منکرات پرفروغ گردد.

وی در ادامه با اشاره به ایثارگری و حماسه آفرینی‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، بر نمایش دستاورد‌های دفاعی نظام در طول هفته دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: این دستاورد‌ها و توانمندی‌ها برای افزایش نشاط عمومی در جامعه و نا امیدی دشمن باید تقویت و نمایش داده شود.

نکونام با تأکید بر ضرورت ایجاد ترس و رعب در دل دشمنان تصریح کرد: دشمن طمع نابودی ما را دارد، اما ملت ایران هرگز در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید و از حیثیت و عزت خود دفاع می‌کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی بر آرمان‌های اسلام و انقلاب در برابر بیگانگان اظهار داشت: توصیه‌های معظمٌ له بر پایه سیاست‌های قرآنی است و باید یک جامعه توحیدی به این سیاست‌ها متکی باشد.

خطیب جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اهانت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به ملت شریف ایران از سر قدرت نیست و موضع‌گیری‌های ایران در برابر این اهانت‌ها هم برای دفاع نیست، بلکه آمریکایی‌ها از سر زبونی و ذلت این حرف‌های سفیهانه را زدند و مردم ایران نیز از سر قدرت، از مواضع انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

نکونام ادامه داد: امروز مردم با مشت‌های گره کرده، شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند تا ضمن دفاع از مظلومان دنیا، پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا بدهند.

وی تأکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، شعار‌های استراتژیک و اعتقادی است و تا زمانی که سلطه گری و سیاست‌های نابخردانه آمریکا و جنایات اسرائیل ادامه داشته باشد، این شعار‌ها زنده می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، از سکوت جوامع بشری در قبال این رفتار غیر انسانی انتقاد و اعلام انزجار کرد و گفت: هر چند جوامع غربی و جهان اسلام در قبال این نسل کشی موضع درستی نگرفتند، اما ملت ایران از کمک‌های مادی و معنوی خود به آن‌ها دریغ نکرد.

نکونام همچنین با اشاره به رفتار آمریکا در قبال برجام خاطرنشان کرد: هر چند که قابل اعتماد نبودن آمریکا به روشنی مشخص بود، اما این رفتار یک بار دیگر نشان داد که نباید به آنان اعتماد کرد بلکه باید با موضع عقلانی و اساسی، بر آرمان‌های خود اصرار داشته باشیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز ماه مهر و گسترده شدن سفره علم و دانش در کشور هم گفت: مسئولان باید با عزم جدی و با بهره گیری از منبع غنی اسلام و همراهی فرهنگیان و دانش‌آموزان، در تربیت و پرورش آینده سازان و حاکم کردن فضای گسترده علمی توحیدی و تزکیه کننده در جامعه همت نمایند.

گفتنی است: مردم مومن و ولایتمدار شهرکرد پس از نماز عبادی سیاسی جمعه و با برپایی تظاهرات، انزجار خود را از نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار و همچنین اظهارات و اهانت‌های وقیحانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ملت ایران اعلام و این قبیل جنابات و گستاخی‌های استکبار جهانی را محکوم کردند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار