شهرکرد؛

راهپیمایی روز قدس یک حرکت جهادی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: راهپیمایی روز قدس یک حرکت جهادی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲ تیر ۹۶ همزمان با روز جهانی قدس در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تأکید کرد: راهپیمایی روز قدس یک حرکت جهادی است که استمرار آن لازم و مهم است.

وی با قدردانی از شرکت گسترده آحاد مردم در این راهپیمایی بزرگ گفت: این حضور لبیک به ندای اسلام، قرآن، امام (ره) و رهبری بود که لرزه بر اندام نظام سلطه و دشمنان انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جهاد در راه خدا و تقویت روحیه جهادی همراه با مقاومت و ایستادگی مستمر، لازمه شکست دشمنان است افزود: عقب نشینی از جهاد، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

نکونام تصریح کرد: نرمش در مقابل دشمن اشتباه فاحش محاسباتی است که مانع پیشرفت و تعالی و باعث نفاق در کشور می‌شود.

وی با هشدار نسبت به خطرات و آسیب‌های بروز نفاق در کشور تصریح کرد: نفاق بیش از همه چیز، جامعه اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نکونام توصیه کرد: همگان توجه و نگاه خود را به داخل معطوف کنند و امیدی به دشمن و عناصر خارج از مرز‌های کشور نداشته باشند چرا که نگاه به بیرون، باعث نفوذ دشمن به عرصه‌های مختلف کشور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه گفت: این حمله بیانگر قدرت ایران در منطقه است که آل سعود و دیگر دشمنان پیام آن را به خوبی درک کردند.

نکونام با بیان اینکه این موشک‌ها تنها ذره‌ای از توانمندی نظامی کشور بود اظهار داشت: قدرت موشکی ما یک قدرت بازدارنده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های بسیار زیاد جمهوری اسلامی ایران طی ۳۸ سال گذشته در عرصه‌های مختلف از جمله قدرت نظامی و دفاعی افزود: ایران یک کشور جنگ طلب نیست بلکه همواره به دنبال صلح با عزت می‌باشد.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: با یاری خدا تمامی این نقشه‌ها با شکست مواجه گردید.

نکونام همچنین به طرح موضوع آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آتش به اختیار به معنای برهم زدن نظم و امنیت کشور نیست بلکه به معنای ایستادن در برابر دشمن با رعایت ساز و کار‌های مربوطه است.

وی خاطر نشان کرد: در عرصه داخلی با افرادی مواجه هستیم که برخی آگاهانه و عامدانه با دشمن همراهی می‌کنند که باید محکم جلوی آن‌ها ایستاد و در برابرشان افشاگری نمود و عده‌ای از سر غفلت در مسیر دشمن قرار می‌گیرند که باید آن‌ها را آگاه کرد.

نکونام با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بویژه آیت الله شهید دکتر بهشتی (ره)، از نمازگزاران خواست: در پایان ماه مبارک رمضان، فضایل کسب شده در میهمانی بزرگ خداوند را در وجود خود نهادینه کنند.

گفتنی است: راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز با شرکت پرشور اقشار مردم روزه دار و بویژه جوانان و نوجوانان و همگام با امت اسلامی در ۱۷۳ نقطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان طی پیامی از سوی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل غاصب، به عنوان «روز قدس» نامگذاری گردید.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار