نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تسلط بر منطقه غرب آسیا در دستور کار استکبار جهانی است.

تسلط بر منطقه غرب آسیا در دستور کار استکباربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در اجتماع پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با اشاره به اهمیت روز قدس و همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با توطئه‌های استکبار و ارتجاع افزود: استکبار از ۱۵۰ سال گذشته پنج سناریوی شوم را در منطقه اجرا کرده است.

وی، تجزیه کشور‌های اسلامی را از نخستین نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن در منطقه بیان و اضافه کرد: نظام سلطه با اجرای این نقشه از امپراطوری عثمانی تا سودان، درصدد تجزیه عراق و سوریه بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دومین حلقه توطئه آمریکا و استعمار کهنه در منطقه، چهره سازی و مهره سازی و گذاشتن عناصر وابسته در مناطق مختلف است.

سعیدی ادامه داد: اختلاف فرقه‌ای در جهان اسلام، مذهب سازی و مسلک سازی و ایجاد یک رژیم نژادپرستانه ضد دینی در غرب آسیا از دیگر توطئه‌های نظام استکباری برای تسلط در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام بمنظور دست‌یابی به انرژی و مقابله با حرکت‌های جهانی به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: استکبار برای تأمین منافع خود در منطقه و با هدف دستیابی به سرزمین‌های نیل تا فرات، رژیم اشغالگر قدس را شکل داد.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه استکبار خطر اسلام را جدی می‌داند گفت: از این رو برای مقابله با آن توطئه‌های زیادی را برنامه ریزی و عملی کرده است.

وی، توطئه فرهنگی و حمله به مقدسات، توطئه نظامی و ایجاد جریان‌های افراطی و سه مدل وهابی گری، اسلام سکولاریسم و شیعه لندنی را از توطئه‌های استکبار در راستای مقابله با جهان اسلام بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: اراده نظام و انقلاب اسلامی ایران، نقش بسیار مهمی در دفع این توطئه‌ها و تغییر معادلات در منطقه دارد و نفوذ معنوی ایران امروز به تنگه باب المندب رسیده است.

سعیدی با اشاره به اصول انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه‌های استکبار، حمایت و تکیه بر محور مقاومت را از مهم ترین این اصول دانست و افزود: مقاومت در کشور‌های سوریه و عراق در همین راستاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقاومت پیروز شود وعده الهی نیز محقق می‌شود و ما بر دشمن چیره می‌شویم.

سعیدی گفت: مقابله با نظام سلطه و استکبار، تغییر در معادله قدرت در منطقه و دفاع از مظلوم از دیگر اصول ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار است.

وی، تکیه بر قدرت دفاع ملی را از دیگر اصول تغییرناپذیر کشور در برابر استکبار دانست و اضافه کرد: قدرت ملی ما بر نیروی بومی و سلاح بومی استوار است.

سعیدی با اشاره به حمله موشکی چند روز اخیر سپاه به مواضع داعش تصریح کرد: اگر پیام ما را نگرفته باشند این تازه اول کار است و پاسخگویی ما به دشمن ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: عربستان سعودی پیام موشک‌های ما را شنید، اما همچنان نیازمند استقامت، بردباری و حضور پررنگ مردم و حفظ روحیه انقلابی گری به عنوان راهکار پیشرفت ایران اسلامی داریم.

سعیدی با تاکید بر تکیه بر استحکام درونی کشور، بازسازی درونی قدرت، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را از مصادیق تکیه بر استحکام درونی کشور برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به یک قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده و همانطور که برای ملت‌های مظلوم عزیز است تهدیدی برای استکبار به شمار می‌رود.

گفتنی است: راهپیمایی روز قدس در شهرکرد مرکز استان از ساعت ۱۱ صبح امروز جمعه ۲ تیرماه ۹۶ و با حضور پرشور اقشار مردم روزه دار، از چهارراه بازار، چهارراه ولی عصر (عج)، خیابان سعدی، چهارراه فردوسی، چهارراه بوعلی سینا و بلوار آیت الله طالقانی (ره) برگزار شد و با تجمع در مصلای امام خمینی (ره) پایان یافت.

آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان طی پیامی از سوی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل غاصب، به عنوان «روز قدس» نامگذاری شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار