شهرکرد؛

تحویل سال نو همراه با تحول معنوی باشد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: تحویل سال نو باید همراه با تحول معنوی در انسان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۷ اسفند ۹۵ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد به عنوان آخرین نماز جمعه امسال، با اشاره به در پیش بودن ۲۰ جمادی الثانی سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر گفت: ولایتمداری و جانفشانی در راه ولایت از مهمترین درس‌های زندگی گهربار حضرت صدیقه طاهره (س) است.

وی با بیان اهمیت روز زن و جایگاه والای زنان و مادران در نظام اسلامی افزود: این در حالی است که در دنیای بیگانه از اسلام، بیشترین ظلم در حق زنان وارد شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به تقارن آغاز سال ۱۳۹۶ با عید ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: تحویل سال باید با تحول معنوی در انسان همراه باشد.

نکونام، حضور در اماکن معنوی و مذهبی همچون گلزارهای شهدا، بقاع متبرکه امامزادگان (ع) و ... در ابتدای سال جدید را مهم دانست و گفت: تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز و میلاد حضرت زهرا (س) باید علاوه بر شادی و تزئین و زیباسازی خانه‌ها و شهر‌ها، به ارزش‌های دینی، حدود الهی و مراعات حریم بین زن و مرد در برنامه‌های مربوطه نیز توجه کرد.

نکونام یادآور شد: رعایت اخلاق، آداب و قوانین در سفرهای نوروزی ضروری است چرا که به آسایش و سلامت مردم و مسافران کمک می‌کند.

وی همچنین گفت: سال ۹۵ که پشت سر گذاشته شد با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده بود که مدیران باید اقدامات انجام گرفته در این سال را گزارش دهند.

خطیب جمعه شهرکرد افزود: با وجود تلاش‌های قابل تقدیر دولت در حل مشکلات اقتصادی، اما دستاوردهای آن چندان مشهود نیست که اهتمام بیشتر دولتمردان را می‌طلبد.
 
نکونام با اشاره به دستاوردهای سال ۹۵ تأکید کرد: یکی از این دستاوردها، تنزل جایگاه استکبار و ارتقای جایگاه انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: در کنار موفقیت‌های موجود، ترویج تفکر لیبرال دموکراسی با هدف دین‌زدایی از جامعه، رشد روحیه اشرافی‌گری، نفوذ ناشی از سهل‌انگاری، گرفتن روحیه انقلابی از مردم، نگاه به بیرون و غفلت از توانمندی‌های داخلی و عدم اصلاح سیستم اداری، خطراتی برای نظام اسلامی به شمار می‌روند.

نکونام با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و همدلی و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه و در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۶، از مردم خواست در مقابل توطئه‌های دشمن، هوشیارانه وارد میدان شوند تا به دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان ثمره تلاش و مجاهدت‌های امام راحل (ره) و شهیدان، آسیبی وارد نشود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار