نماینده تشکل‌های صنعت چاپ‌ در کشور گفت: در حال حاضر 10 هزار واحد صنعتی چاپ در کشور وجود دارد که برای 100 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

10 هزار واحد صنعتی چاپ در کشور وجود دارد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های صنعت چاپ‌ در کشور  در هفتمین جشنواره صنعت چاپ استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، اظهار داشت: صنعت چاپ و اصناف کشور در جایگاه ویژه و واقعی خود قرار نگرفته است و این در حالی بوده که تمام صنایع نیازمند صنعت چاپ است.

وی افزود: لازم است یک ردیف بودجه چندمیلیاردی برای صنعت چاپ استان قزوین در نظر گرفته شود چراکه این استان بسیار نیازمند این ردیف بودجه است.

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ‌ در کشور ادامه داد: نقش صنعت چاپ در دنیا بسیار مهم است و امیدواریم تسهیلاتی که دولت برای چاپ در نظر می‌گیرد، این صنعت رونق یابد.

شجاع ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های چاپ می‌تواند در استان قزوین انجام شود در حالی که این محصولات به خارج از استان ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از مشکلات صنعت چاپ است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و میزان مالیات از 9 درصد به سه درصد کاهش یابد.

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ‌ در کشور با بیان اینکه معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده مناسب نیست و نباید این معافیت صورت گیرد، اضافه کرد: مشکلات بسیاری در صنعت چاپ وجود دارد که طی دو سال گذشته به جلوگیری از تعرفه بی‌رویه کاغذ موفق شده‌ایم.

انتهای پیام/

مالیات بر ارزش‌افزوده از مشکلات صنعت چاپ

شجاع مطرح کرد: در حال حاضر 10 هزار واحد صنعتی چاپ در کشور وجود دارد که برای 100 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

گفتنی است در 9 سال گذشته، بالغ بر 30 هزار نیروی فعال در صنعت چاپ ریزش داشته‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.