مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایاین امسال ۷۰۰ خانوار عشایری این استان از طریق پنل‌های خورشیدی قابل حمل برق‌دار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  داود راهزادی مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طبق موافقت‌نامه مبادله شده با توانیر برق‌رسانی به خانوارهای عشایری از طریق واگذاری پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت که به دلیل استاندارد نبودن پنل‌ها این مصوبه ناقص ماند و اجرایی نشد.

وی عنوان کرد: پنل‌های خورشیدی توسط سازمان‌های نظارتی به دلیل اشکالات فنی و استاندار نبودن غیر استاندار تشخیص داده شد و به همین دلیل سال گذشته نتوانستیم پنل‌های خورشیدی را به خانوارهای عشایری واگذار کنیم.

راهزادی با تاکید بر اینکه هم اکنون سازنده‌ها به سمت استاندارد شدن پنل‌ها رفتند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 70 نیروگاه خورشیدی ثابت یک کیلو واتی در مناطق عشایری و سخت‌گذر استان نصب کردیم.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه واگذاری 700 پنل خورشیدی قابل حمل به خانوارهای عشایری را داریم، افزود: برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و امیدواریم این مهم تا پایان سال اجرایی شود.

راهزادی با بیان اینکه برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار جزو اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق است، اظهار داشت: در کنار برق‌رسانی به این روستاها توجه خاصی به مناطق عشایری برای برق‌رسانی از طریق پنل‌های خورشیدی قابل حمل را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود:574 خانوار در مناطق سخت‌گذر و عشایری این استان با اجرای شبکه برق و انرژی‌های نو و نیروگاه‌های خورشیدی از نعمت برق برخودار شدند.

 

انتهای پیام/ش

برق رسانی به عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.