مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی روستاهای بالای 10 خانوار این استان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داود راهزادی در حاشیه بازدید از طرح برق‌رسانی به روستای ' تیمج ' شهرستان بهمئی به خبرنگار ایرنا گفت: 54 روستای بالای 10 خانوار کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 130 میلیارد ریال در دولت یازدهم از نعمت برق برخوردار شدند.

وی تعداد خانوار برق‌رسانی شده را در کهگیلویه و بویراحمد طی چهار سال گذشته حدود 670 خانوار ذکر کرد.

وی اظهار داشت: از این تعداد 620 خانوار با استفاده از شبکه‌های برق و مابقی نیز با واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی از نعمت برق برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: برق‌رسانی به چهار روستا در این استان با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی برای اولین بار صورت گرفت.

راهزادی، سخت گذری، پراکندگی، کوهستانی و نامناسب بودن محورهای ارتباطی را از مهمترین مشکلات کنونی برای برق‌رسانی به برخی روستاها در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

وی گفت: 677 روستا زیر 20 خانوار با 9 هزار و 711 خانوار تا پایان سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شد که در این ارتباط جشن اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در سطح ملی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، مجموع روستاهای برق‌دار 20 خانوار و بالاتر از آن تا پایان سال گذشته در این استان را هزار و 65 روستا با تعداد 46 هزار و 562 خانوار برشمرد.

وی اظهار داشت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار هم اکنون در این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

راهزادی گفت: هزار و 797 روستا با 57 هزار و 29 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد دارای سکنه بوده که 97 درصد آنها معادل هزار و 743 روستا از نعمت برق برخوردار هستند.

وی از برق‌رسانی به 72 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال با واگذاری نیروگاه‌های یک کیلوواتی خورشیدی برای اولین بار در این استان خبر داد.

240 هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

از این تعداد 180 هزار مشترک خانگی و بقیه در بخش کشاورزی، صنعت و تجاری است.

هم‌اکنون 55 فیدر فشار متوسط و 12 پست فوق توزیع در کهگیلویه و بویراحمد برق مشترکان را در این استان تأمین می‌کند.

طول فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف استان به ترتیب چهار هزار و 832 و سه هزار و 445 کیلومتر است.

استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.

ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.