طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ریشه کن شدن بی‌سوادی، ما نیاز به یک سری زیر ساخت‌ها داریم.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ارومیه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی یک جریان ریشه داری است که از همین دوره مسابقات برگزار می شود. اگر پیشینه فعالیت های قرآنی را مرور کنیم یکی از طرفداران جامعه قرآنی و مسابقات قرآنی مقام معظم رهبری هستند که هرساله بعد از برگزاری مسابقات، متسابقین به دیدار مقام معظم رهبری می روند. مسابقات قرآنی نقش بی بدیلی در کشف استعدادهای قرآنی دارد و هرساله 40 نفر با شرکت در مسابقات کشوری خود را محک می زنند و یک نفر در بین آنها به مسابقات بین المللی راه پیدا می کنند.

وی در ادامه درباره حضور دانش آموزان در مسابقات قرآنی کشور، بیان کرد: ما باید در فضای مسابقات قرآنی کشور شاهد توسعه آموزش و پژوهش گسترده باشیم. مشخص است که در مقطع آموزش و پرورش کشور پیشرفت می کند. مسابقات نقش بسزایی در چرخه پژوهش و آموزش قرآنی دارد. درواقع مسابقات ویترینی از فعالیت های قرآنی در  عرصه حفظ و قرائت و مدیحه سرایی و .... است که باید به آن اهمیت بدهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: یقینا وضعیت کنونی آموزش و پرورش قرآنی قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست و تا به امروز پیشرفت خوبی در افزایش ساعت های آموزش و منابع آموزشی داشته ایم. همچنین با توجه به فوق برنامه های آموزش و پرورش تحول خوبی را در مدار قرآنی مدارس داریم و هر ساله در مسابقات قرآنی کشوری و بین المللی شاهد خروجی های خوبی هستیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: آنگونه که باید مسابقات قرآنی جدی گرفته نشده است، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ریشه کن شدن بی سوادی، ما نیاز به یک سری زیر ساخت ها در کشور داریم که باید مسئولان و متولیان هر حوزه توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه فرهنگ قرآنی در کشورباید جدی گرفته شود، گفت: قرآن کریم در بین خانواده ها و همچنین رسانه های عمومی نقش مهمی را ایفا می کند، چراکه با در نظر گرفتن مفاهیم و فرهنگ قرآنی بسیاری از اتفاقات حاشیه ای، آسیب های فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد. در جامعه اسلامی باید به همان میزان که موضوع بیکاری اقتصاد و ... برای همگان اهمیت دارد، قرآن نیز در اولویت قرار بگیرد و سخن قرآن در جامعه حاکم شود.

کمترین موقوفات در بخش قرآنی است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در ترویج قرآن کریم نیازمند کار فرهنگی عمیق هستیم، درخصوص یکی از رخدادهای مهم قرآنی در چهلمین دوره از مسابقات قرآنی کشور، توضیح داد: موقوفات قرآنی از جمله اتفاقات خوبی است که دراین دوره از مسابقات قرآنی رخ داده است. ما در توسعه فرهنگ اهل بیت (ع) و یا موقوفات در این عرصه پیش روی بوده ایم و منابع مالی پایدار در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه دربخش قرآن، کمتر موقوفات قرآنی داریم و برای ساخت انیمیشن و مدارس و تولیدات قرآنی منابع بسیار اندکی داریم و اعتبار های دولتی ناکافی بوده است. ما در بخش مسابقات قرآنی ارومیه، توسعه موقوفات قرآنی را آغاز کردیم و مخاطبان می توانند با شماره گیری #114*780* موقوفات قرآنی خود را اهدا کنند.

حجت الاسلام حسینی در پایان درخصوص برنامه های محرم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه ای به نام بصیرت عاشورایی، در کمیته قرآنی در نظر دارد تا با استعانت از فرهنگ عاشورا و شعار اهل بیت (ع)، در تلاوت قرآن کریم  و وقف قرآنی  قدم برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار