امسال مسابقات سراسری قرآنی برای سومین بار در قالب المپیاد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز، نشست خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور حجت السلام والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و حجت‌ الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.


در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رییس مرکز سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال از ۱۱ تا ۲۶ شهریور در شهرستان ارومیه برگزار می شود.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: امسال مسابقات سراسری قرآنی برای سومین بار در قالب المپیاد برگزار می شود.

وی عنوان کرد: به لحاظ زمانی فرآیند مسابقات به نوعی طراحی شده که در فصل سرما قرار نگیرد تا متسابقین دچار کسالت نباشند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: این مسابقات در سطح شهرستان ها و در فصل بهار برگزار شده و در سطح استانی در ماه های تیر و مردادماه برگزار شد، همچنین در سطح کشوری نیز در شهریور ماه و استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: ۹۰۰ نفر از برادران و خواهران به سطح مسابقات کشوری راه یافتند که از این بین ۵۰۰ نفر برادر و۴۲۰ نفر خواهر هستند.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی گفت: از صدنفر داور ۵۵ نفر از آنها برادر و ۴۵ نفر آنها از خواهران است.

وی افزود: کاروان هزار نفری از چهره های قرآنی برای رقابت در شهر ارومیه حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: مسابقات در چهار گروه برگزار می شود، که هفته اول برادران و هفته دوم خواهران به رقابت خواهند پرداخت.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: در حاشیه برگزاری مسابقات با حضور چهره های قرآنی ۱۷ محفل شاخص قرآنی در بخش آموزشی و معرفتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال همزمان با برگزاری مسابقات اسامی اشخاصی را که به مسابقات بین المللی راه پیدا می کنند اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امسال حضور اساتید سرپرست گروه های استانی را در تعامل و هم افزایی بین داوران و متسابقین در رشد چشمگیری شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوقاف ، قرآن ، مابقات قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.