حجت‌‌الاسلام و المسلمین علی محمدی گفت: ترویج فرهنگ وقف باعث تأمین خیر دنیا و آخرت همه می‌شود.

محمدیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم از چند دستاورد سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه فناوری‌های مجازی رونمایی شد.

نشست سازمان اوقاف و امور خیریه، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، با پخش‌ مستندی از عملکرد و دستاوردهای این نهاد آغاز شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص انتظارهای خود از اصحاب رسانه گفت: ما سه حوزه قرآن، وقف و بقاع متبرکه را داریم. انتظار ما این است که شما خبرنگاران، فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) و در سومین گام فرهنگ را ترویج کنید. ما انتظار نداریم که سازمان اوقاف را به مردم معرفی کنید. فرق است بین عترت و قرآن و امامزادگان و وقف هر کدام از آنها حکم الهی است که از پیش از اسلام وجود داشته است و پیغمبر اکرم (ص) این حکم را تایید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت در زمینه وقف، به یک جریان سیاسی و فرهنگی اختصاص ندارد و ترویج آن باعث تامین خیر دنیا و آخرت هر فردی است. ما متاسفانه نتوانستیم سرور و شادی اهل بیت (ع) را تبلیغ کنیم. اگر سراسر جامعه بشری با حسن نیت و صداقت باشد، گرفتاری‌های تمام جهان برطرف می شود و شادی در جامعه رواج می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: چرا حدود 6 سال است که عراق، سوریه و ... درگیر جنگ هستند؛ چون آن‌ها که درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند، صادق نیستند.

نماینده ولی‌فقیه عنوان کرد: وقف سرمایه‌ای است که در آن هر فردی به فکر سرنوشت دیگران است. به طور مثال سرمایه ای از سوی واقفی، وقف شده و بعد از دوازده نسل همچنان ماندگار مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: اگر فرهنگ وقف را کنار بگذاریم و هرکس به فکر خود باشد، وقفی شکل نمی‌گیرد. واقف در واقع یاد و نام خود را باقی نگه می دارد و ثمره‌های وقف ماندگار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۱۳۳ بیمارستان موقوفه در کشور داریم، با اشاره به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید گفت: یکی از نیاتی که داریم تهیه‌ نوشت افزار و وسایل دانش آموزان با کمک خیرین است. از شما خبرنگاران انتظار داریم این موضوع را اطلاع رسانی کنید.

مسعود رحمتی مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سازمان اوقاف سه مأموریت اصلی قرآن، بقاع و موقوفات را پیش می‌بریم. اهمیت دو موضوع قرآن و بقاع متبرکه به عنوان دو ثقل اکبر بر کسی پوشیده نیست و امامزادگان خود مرکز جذب دل‌ها هستند و از سال ۸۸، کار چشمگیری را برای آبادانی بقاع انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: شما خبرنگاران، در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف به کمک ما بیایید تا این حکم الهی را بیش از پیش ترویج بدهیم.

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه‌ داد: این سازمان طبق بیانات مقام معظم رهبری به موقوفات نوین روی آورده است. ما امروز بحث ایجاد موقوفات در بحث علم و فناوری را در دستور کار خود قرار داده ایم و در راستای مشکلات روز جامعه برنامه های خود را پایه‌ریزی کرده ایم.

رحمتی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۹ تا سال ۹۶ میانگین موقوفات، ۲۵۰۰ موقفه در هر سال بوده است.

وی افزود: وقتی وارد سازمان اوقاف شدم، با حجمی از امور قرآنی، بقاع و وقف مواجه شدم و هم اکنون ما شاهد برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ارومیه هستیم.

رحمتی در پایان خاطرنشان کرد : در آینده‌ای نزدیک از سند اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.