چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از ۱۶ مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) تهران آغاز شد.

گگبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از ۱۶ مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) تهران آغاز شد. مسابقات بخش بانوان به مدت دو روز ادامه دارد و پس از آن نیز از روز ۱۸ مردادماه رقابت‌های بخش آقایان آغاز می‌شود.

در این دوره از مسابقات ۱۸۰ شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند و مسابقات به مدت پنج روز در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، ‌قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان (ویژه آقایان) برگزار می‌شود.


از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات استفاده از داورانی غیر بومی در ترکیب هیئت داوران است که برای اولین بار صورت می‌گیرد. داوران این دوره از مسابقات مجموعاً ۱۶ نفر هستند که ۱۰ نفر در بخش آقایان و شش نفر نیز در بخش بانوان مسابقات را قضاوت خواهند کرد.


به همین مناسبت گفتگویی با شرکت کنندگان در بخش بانوان داشتیم که در ادامه می خوانید:

 

داوران خوبی در مسابقات قرآن کریم حضور دارند

زهرا مومنی شرکت کننده در رشته حفظ  20 جزء قرآن کریم گفت: کار حفظ قرآن کریم را از کودکی شروع کردم؛ اما در دبیرستان حفظ یک ساله را به صورت تکمیلی انجام دادم. همچنین در ادامه تجوید کار کردم.

وی در خصوص سطح مسابقات عنوان کرد: سطح مسابقات قرآنی اوقاف بالا است و داوران خوبی حضور دارند.

مومنی درباره تأثیر قرآن بر زندگی خود اظهار داشت: قطعا خواندن قرآن حتی زمانی که فرد معنی آن را نمی داند، تاثیر بسیاری دارد البته دانستن معنی قرآن تلنگری برای فرد همراه دارد.

 

مسابقات قرآنی اوقاف از مسابقات شاخص به حساب می‌آید

مرضیه نوابی شرکت کننده در رشته حفظ 20جزء قرآن کریم گفت: شروع حفظ قرآن من از دبیرستان به صورت پراکنده آغاز شد و از سن ۱۹ سالگی‌ به مدت ۵ سال کل قرآن کریم را تمام کردم. سطح مسابقات نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی پایین تر آمده است چرا که احساس می کنم بعضی از دوستان حضور ندارند.

وی ادامه داد: البته می‌توان گفت مسابقات قرآنی اوقاف از مسابقات شاخص به حساب می آید. سال گذشته در مسابقات قرآنی شهرستانی رتبه اول را کسب کردم اما متاسفانه در سطح استانی رتبه ای کسب نکردم.

نوابی در خصوص تأثیر قرآن بر زندگی خود اظهار داشت: من می‌توانم بگویم قرآن همه زندگی من است. اگر قرآن را نداشتم فکر می کنم چیزی نداشتم؛ چرا که در کنار قرآن آرامش به دست آوردم. از مسئولان درخواست دارم که به لحاظ کیفی از خود متسابقین نظر بگیرند تا آنها نظرات خود را برای برگزاری بهتر مسابقات ارائه دهند.

 

زندگی من با قرآن تحول بسیاری پیدا کرده است

فاطمه جعفری شرکت کننده در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم گفت: حفظ قرآن را از سال ۸۵ آغاز کردم. مسابقات در سطح بسیار خوبی است اولین بار است که در مسابقات اوقاف شرکت می کنم.

وی در خصوص تأثیر قرآن بر زندگی خود اظهار داشت: زندگی من با قرآن تحول بسیاری پیدا کرده است و هر چه در زندگی دارم به برکت قرآن است. آرامش، اخلاق خوب، تربیت فرزند، برکت مادی و معنوی در زندگی خود را به وسیله قرآن به دست آوردم.

جعفری در خصوص وقف قرآنی عنوان کرد: یکی از توصیه هایی که پیامبر اکرم(ص) فرموده اند پیوند با اهل بیت و قرآن است. ما شیعیان به وقف برای اهل بیت توجه بسیاری داشته ایم اما متاسفانه در زمینه وقف قرآنی کمتر کار کرده ایم.

 

قرآن در اخلاق فردی و اجتماعی ما تاثیر بسیاری دارد

فاطمه سادات غفاری شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم گفت: از کودکی حفظ قرآن کریم را از سوره کوتاه آغاز کردم اما به صورت تخصصی از نه سالگی حفظ قرآن کریم را انجام دادم.

وی در خصوص سطح مسابقات عنوان کرد: سطح مسابقات بسیار بالا است. این نشان می دهد که متسابقین از سطح بالایی برخوردار هستند که سازمان اوقاف توانسته این مسابقات را برگزار کنند.

غفاری درباره تأثیر قرآن بر زندگی خود اظهار داشت: قرآن بر اساس شیوه زندگی هر کسی تاثیری روی افراد می‌گذارد. زمانی که من در زمینه قرآن فعالیت خود را شروع کردم، همزمان با دوران تحصیلم بود و هیچ مشکلی در درس خواندن خود نداشتم.

غفاری در خصوص وقف قرآنی عنوان کرد: متاسفانه به وقف قرآنی کمتر توجه شده است. پیامبر اکرم (ص) همیشه توصیه کردند قرآن و اهل بیت همیشه کنار هم هستند. همان طور که ما برای اهل بیت وقف می کنیم، به همان اندازه باید به وقف قرآنی نیز اهمیت بدهیم.

 

قرآن تاثیر بسیاری در زندگی جوانان دارد

سعیده سلطانی یکی از شرکت کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم گفت: سطح مسابقات بالاست. امیدوارم رتبه خوبی کسب کنم اگر هم این اتفاق رخ نداد، تجربه خوبی را به دست آورده‌ام. در مسابقات قرآنی دانش‌آموزی و اوقاف رتبه کسب کردم اما متاسفانه در سطح کشوری حضور نداشتم. از مسئولان درخواست می کنم اطلاع رسانی را در زمینه شروع مسابقات افزایش دهند.

سلطانی در خصوص وقف قرآنی عنوان کرد: وقف در زمینه قرآن بسیار مهم است. امیدوارم در این زمینه کارهای خوبی انجام شود.

 

قرآن مانند یک حامی در زندگی من است

زهرا صدر جهانی شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم گفت: از سن ۱۳ سالگی حفظ قرآن را شروع کرده ام. در سال های گذشته در مسابقات قرآنی اوقاف در رشته حفظ ۲۰ جزء مقام دوم را کسب کرده‌ام. سطح مسابقات اوقاف خیلی بالا است و باعث رقابت بیشتری بین شرکت کنندگان می شود اما امسال محل برگزاری مسابقات خوبی نداشتیم.

این شرکت کننده در خصوص تأثیر قرآن بر زندگی خود اظهار داشت: قرآن مانند یک حامی در زندگی من است و تکیه گاه محکم برای من در طول زندگی ام بوده است. با توجه به مشکلاتی که در مسیر زندگی وجود دارد، قرآن بهترین همراه در کنار این مشکلات است.

زینب محرمی شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم گفت: سطح مسابقات بسیار خوب بود. سوالات بسیار کارشناسی طراحی شده بود.

محرمی در خصوص وقف قرآنی عنوان کرد: وقف قرآنی بسیار انجام می شود اما اطلاع رسانی کمتری در این زمینه صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

 

درخواست شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی از مسئولان چیست؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار