نگرانی‌ها درباره خشونت‌های جدید ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، از اوایل این ماه که اجساد هفت بودائی به قتل رسیده با ضربات چاقو پیدا شد، نیروهای امنیتی و ارتش میانمار در شمال استان راخین مستقر شده و تدابیر امنیتی شدیدی در این منطقه برقرار شده است.

دولت میانمار، روهینگیای مسلمان را مسئول قتل این بودائیان اعلام کرد. روهینگیایی‌ها هر گونه ارتباط با این قتل ها را رد کرده اند. رئیس گروه موسوم به ارتش آزادیبخش روهینگای راخین به ارتش میانمار هشدار داده است نیروهای خود را از شمال راخین عقب ببرد.

رئیس این گروه در پیامی تصویری گفت: هدف اصلی ارتش آزادیبخش روهینگای راخین، نجات و رها کردن مردم خود از سرکوب‌های ضد انسانی همه رژیم‌ها در میانمار است. سخنگوی دولت میانمار به الجزیره گفت: عملیات نظامی در منطقه ضروری است. زاو هتای گفت: دلیل اصلی ما محافظت از جان غیرنظامیان بیگناه چه راخین و چه مسلمان است و جلوگیری از رشد تروریسم افراطی در منطقه است.

سرکوب نظامی مسلمانان روهینگیا در شمال راخین اکتبر گذشته انجام شد. برآورد می شود هفتاد و پنج هزار روهینگیایی به بنگلادش فرار کرده باشند. نیروهای امنیتی متهم به قتل، تجاوز به عنف و آتش زدن خانه‌های روهینگیاها هستند. دولت میانمار این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

افزایش تدابیر امنیتی در شهر راخین میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار